مدیران به توصیه‌های دینی عمل کنند

مشاور رئیس قوه قضائیه گفت: اگر می‌خواهیم جامعه حرف ما را قبول کند و به سخنان امیدبخش ما اطمینان داشته باشد، باید از ما صداقت ببیند، اما اگر دوگانه‌گویی شد، مردم از ما فاصله می‌گیرند، لذا مدیران جامعه اسلامی که داعیه بیشتری دارند، باید بیش از دیگران به توصیه‌های دینی عمل کنند.

‌به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی _جمعه شانزدهم تیرماه_ در مسجد کازرونی اصفهان اظهار کرد: شخصیت امیرالمومنین (ع) دریایی ناشناخته است. نهج‌البلاغه امام علی (ع) به عنوان بخشی از سخنان امام علی (ع) راه را نشان می‌دهد و علی‌رغم نشرهای متعدد در بعد از انقلاب، جامعه ما با این سخنان فاصله دارد.

وی افزود: اگر می‌گوییم جامعه باید به امیرالمومنین (ع) متمسک شود، درواقع منظور این است که قوه قضائیه در اجرای عدالت، مجلس و دولت، مدیران، مردم، جوانان، زنان و همه باید در عمل به ایشان متمسک شوند و تمسک تنها در گفتار و شعار کافی نیست. در سخنان ایشان آمده است که هر کس ما را دوست دارد، در عمل باید به آنچه می‌گوییم، عمل کند.

مشاور رئیس قوه قضائیه با اشاره به توصیه‌های حضرت علی (ع) به محمد ابن ابی‌بکر گفت: نترسیدن جز از خدا و اجرای دستور الهی، یکی بودن قول با عمل و صداقت در گفتار، پرهیز از دوگانه‌گویی، عمل کردن برای مردم همچون عمل کردن برای خویشان، حجت داشتن برای عمل در نزد خدا، سامان دادن امور مردم، فرار نکردن از مشکلات و سختی‌ها، نترسیدن از سرزنش‌ها در راه خدا، الگو بودن برای مردم و برنامه‌ریزی برای ترویج معروف‌ها و از بین رفتن منکرات از طریق سازوکارها از جمله توصیه‌های ایشان به محمد ابنابی‌بکر است.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم جامعه حرف ما را قبول کند و به سخنان امیدبخش ما اطمینان داشته باشد، باید از ما صداقت ببیند، اما اگر دوگانه‌گویی شد، مردم از ما فاصله می‌گیرند، لذا مدیران جامعه اسلامی که داعیه بیشتری دارند باید بیش از دیگران به توصیه‌های دینی عمل کنند.

پورمحمدی تصریح کرد: گاهی دیده می‌شود دروغ‌هایی به امام (ره) و مقام معظم رهبری نسبت داده می‌شود و افرادی با سوءاستفاده از فضای مجازی بی‌پروا هر دروغی را به اسم انتقاد مطرح می‌کنند و برخی مسائل را با بزرگنمایی مطرح می‌کنند، اما از دستاوردهای عظیم انقلاب غافل هستند. درحالی‌که امروز انقلاب ما در برابر آمریکایی که یک روز در این کشور خط‌مشی تعیین می‌کرد، محکم ایستاده است.

وی گفت: دموکراسی واقعی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است و این دستاوردی است که از اسلام گرفته است و امروز هم رهبری از ما رقابت سالم در انتخابات می‌خواهد. مشکلات را باید گفت و انتقادات را مطرح کرد، اما در عین حال نیمه پر لیوان را باید دید و برای نیمه خالی نیز با نگاه به نیمه پر برنامه‌ریزی کرد، وگرنه تکرار کمبودها کار به جایی نمی‌برد، باید دستاوردهای عظیم را دید.

مشاور رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مدیران جامعه وظیفه دارند در برابر منکرات با ترتیبات تشکیلاتی، ساختاری و برنامه عملی سعی در رفع آن داشته باشند وگرنه صرف گفتن این مشکلات کار به جایی نمی‌برد.

دبیر جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نقش غدیر در معرفی امامت، اظهار کرد: اسلام بدون مدیریت به نتیجه نمی‌رسد، لذا وقتی امام معرفی شد، دین تکمیل شد. لازم است برای آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم و اهداف عالی را مدنظر داشت نه اهداف باندی، جناحی و امثال آن زیرا رهبری از ما اقتدار و شور انتخاباتی را خواسته‌اند و بهترین نمود آن در انتخابات است.

وی ادامه داد: اگر مشارکت بالا می‌خواهیم نیروهای ارزشی و انقلاب باید منسجم شوند. ویژگی‌ها را منسجم کنیم و بهترین‌ها را برای شهر و استان انتخاب و معرفی کنیم. لازم است طبق اصول رقابت سالم برنامه‌ریزی کنیم و تلاش کنیم و پیروز شویم نه اینکه رقیب را کنار بگذاریم و از این طریق پیروزی را برای خود ایجاد کنیم. باید خود را مهیا کنیم تا با معرفی کاندیداهای خوب و دارای شایستگی، اطمینان را جلب کنیم و به میدان رقابت رویم.

پورمحمدی تصریح کرد: از سوی دیگر افرادی که ادعای پیروی از خط امام دارند نیز اگر طرفدار خط امام هستند، نسبت به خط امام دفاع کنند و نسبت به جسارت‌هایی که می‌شود از خط امام دفاع کنند و از اینکه طرفداران خود را از دست دهند، نترسند، اگر چنین عمل کردید از شما حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از اصول مهم خط امام دفاع از رهبری و ولایت فقیه است و لازم است از آن دفاع کنند. افرادی که می‌خواهند کار کنند طبق قانون التزام به قانون داشته باشند طبق قانون ورود پیدا کنند تا نشاط ایجاد شود.

مشاور رئیس قوه قضائیه با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص امنیت، سلامت و شور انتخاباتی تصریح کرد: دست‌اندرکاران انتخابات برای سلامت، مشارکت بالا و امنیت برنامه‌ریزی کنند و تلاش کنند قانون حاکم شود و اجازه ندهند که تلقی اشتباه شود و برخورد سلیقه‌ای صورت گیرد، لذا باید ملتزم به قانون بود حتی اگر به ضرر خودمان باشد.

وی تاکید کرد: دست‌اندرکاران باید اقناع اجتماعی ایجاد کنند تا امیدآفرینی ایجاد شود و فرصت برای افرادی که به اسلام ملتزم هستند، مدافع انقلاب هستند و مطابق قانون عمل می‌کنند فراهم شود، حتی اگر با سلیقه ما همراه نیستند، اجازه دهیم که وارد عرصه شوند.

منبع: تسنیم

کد خبر 672257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.