دستگاه قضائی اصفهان به یکی از فعال‌ترین اتاق فکرهای قوه قضائیه تبدیل شود

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه لازم است دادگستری استان در خصوص سلب اعتبار از اسناد غیررسمی اقدامات زیادی انجام دهد، گفت: دستگاه قضائی اصفهان باید به یکی از اتاق‌های فکر قوه قضائیه تبدیل شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری در چهارمین نشست شورای مدیران قضائی استان، با تاکید بر اهمیت پیروی از ولایت، اظهار کرد: تمام افراد باید پیروی واقعی از ولایت را محور همه تفکرات و کارهای خود قرار داده و همواره خود و معرفتمان نسبت به ولایت را افزایش دهیم؛ چراکه رأس همه امور، اصول و فروع و اساس دین ما امامت و ولایت است

وی افزود: ولایت بزرگترین نعمت الهی است و در سایه آن جامعه بشری هدایت شده و به قله کمال رسیده و هزاران شخصیت کامل و تمام عیار تحویل تاریخ و الگوی ماندگار داده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان پیام اصلی واقعه غدیر را ولایت‌مداری و اطاعت از ولی خدا دانست و تصریح کرد: آنچه که از واقعه غدیر به روح و جان انسان حقیقت‌طلب می‌تابد، پیام ولایت‌مداری است و هرکس جویای حیات طیبه است باید در سایه‌سار ولایت معصومان (ع) زندگی‌کند و در دوران غیبت نیز پیرو ولی فقیه باشد.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان ما برای اینکه بتوانند به باورها، اعتقادات و سپس به انقلاب و نظام ما ضربه بزنند، اطلاعات خود را در حوزه معرفت شناختی بالا برده است، به همین دلیل جهاد تبیین به‌عنوان یک سپر ایمنی که می‌تواند از نفوذ و ضربه دشمن به باور مردم پیشگیری کند، اهمیت پیدا کرده است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به دیدار اخیر مسئولان قضائی کشور با رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) گفت: لازم است به این نکته توجه داشته باشیم که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از هر یک از ما به عنوان مدیر چه می‌خواهند؟ و پاسخ به این سوال محور فعالیت‌های ما قرار گیرد، هنگامی که ما جایگاه و سمتی را با این اهمیت در اختیار داریم باید همه هم و غم خود را برای تحصیل رضایت خداوند به کار بسته حتی اگر مورد تقدیر و تشویق کسی قرار نگیریم.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص مسئله سلب اعتبار از اسناد غیررسمی، ادامه داد: دادگستری استان در این خصوص باید کارهای زیادی انجام دهد، ظرفیت علمی و اجرایی استان اصفهان بسیار بالا است؛ دستگاه قضائی استان باید به یکی از اتاق‌های فکر قوه قضائیه تبدیل شود و منبع پیشنهاد و تولید طرح و برنامه برای قوه قضائیه باشد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر حمایت و اجرای کامل مصوبات قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در استان، صیانت مدیران از کارکنان، اخلاق‌مداری در برخورد با مردم، تعامل سازنده و کارگشا با سایر نهادها و هدفمندتر شدن فعالیت‌های دستگاه قضائی استان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، احیای حقوق عامه و مبارزه با مفاسد اداری، اقتصادی و اجتماعی به‌ویژه در مسئله آزادی‌های مشروع، خاطرنشان کرد: رهبری معظم، تکلیف همه مسئولان از جمله قوه قضائیه را متذکر شدند و فرمودند، هرگونه رفتاری که به نام آزادی، خلاف شرع مقدس و نامشروع باشد باید وفق شرع و قانون برخورد کرد البته باید برخوردها همراه با تدبیر و برنامه باشد.

کد خبر 672231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.