لزوم توجه به واژه «غیرت» در کنار مقوله «حجاب و عفاف»

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به نظر می‌رسد علاوه بر توجه به راهبردهایی که در موضوع حجاب و عفاف در جامعه زنان مورد نیاز و تاکید است، توجه به راهبردهایی در موضوع غیرت در مردان نیز ضروری است، بنابراین در هفته حجاب و عفاف باید به این موضوع به شکل ویژه‌ای پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _یکشنبه هجدهم تیرماه_ در نطق میان دستور نودوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با تبریک عید غدیر و میلاد امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در عید غدیر فرمودند: «هر که من مولای او هستم پس علی مولای اوست»؛ این حدیث شریف در کتب شیعه و سنت به صورت متواتر بیان شده است، بنابراین غدیر روایتی متقن است که خداوند با ابلاغ آیه‌ای اکمال دین را به پیامبر بشارت می‌دهد، اما چه می‌شود که پس از گذشت قریب به ۷۰ روز در جریان سقیفه اتفاقی دیگر رقم می‌خورد؟، هیچ‌کس روایت غدیر را کتمان نمی‌کند اما از واقعیت غدیر روایت دیگری به جامعه منتقل می‌شود و آن تعبیر محبت از کلمه مولا است.

وی افزود: جنگ روایت همیشه وجود داشته است اما با توجه به پیشرفت جهان رسانه، یکی از مهمترین مسائل دنیای امروز شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: وقایع سال گذشته که فضای کشور را تحت تأثیر جنگ ترکیبی قرار داد، از یک جنگ روایتی آغاز شد و امنیت روانی جامعه را به‌هم زد و تنازع روایت‌ها به تنازع افراد در کف جامعه منتقل شد.

وی با اشاره به هتک حرمت به خانواده شهید باب‌الخانی که همه هستی خود را در راه نظام و مردم ایران فدا کرده‌اند، گفت: در تحلیل این حادثه نکته‌ای که شاید از نظرها مغفول مانده است، توجه به واژه غیرت در کنار مقوله حجاب و عفاف است. در حالی که این موضوع در روایات نیز آمده است.

کلاهدوزان اظهار کرد: به نظر می‌رسد علاوه بر توجه به راهبردهایی که در موضوع حجاب و عفاف در جامعه زنان مورد نیاز و تاکید است، توجه به راهبردهایی در موضوع غیرت در مردان نیز ضروری است، بنابراین در هفته حجاب و عفاف باید به این موضوع به شکل ویژه‌ای پرداخته شود.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم عید غدیر خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که شهر محبان حضرت علی (ع)، عید غدیر را به صورت متفاوتی از سال‌های گذشته برگزار کرد؛ نکته مهم، مشارکت خوب دستگاه‌های حاکمیتی در هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این رویداد بود که با تسهیل‌گری نهادهای متولی صورت گرفت.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت روز قلم گفت: با توجه به رسالت قلم و قداست آن، امیدوارم اصحاب رسانه بتوانند نقش بی‌نظیری در راه رسیدن به اهداف متعالی جامعه ایفا کنند. همین‌جا یاد و خاطره مهدی آذریزدی، نویسنده خوب ادبیات کودک و نوجوان کشورمان را نیز گرامی می‌داریم.

کد خبر 672229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.