اصفهان؛ طلایه‌دار اجرای کنترل هوشمند ناوگان حمل‌ونقل بار درون‌شهری در کشور

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان از تهیه کامل زیرساخت‌های اجرای طرح کنترل هوشمند ناوگان حمل‌ونقل بار درون‌شهری در اصفهان به عنوان اولین شهر در سطح کشور خبر داد.

سیدعلی عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از سال گذشته برنامه کنترل هوشمند ناوگان حمل‌ونقل بار درون‌شهری در دستور کار سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان قرار داشت؛ قبل از اجرای این طرح، کنترل‌ها به‌صورت میدانی و با صدور مجوز تردد برای ناوگان حمل‌ونقل بار بیش از ۱۰ تن در سطح شهر اصفهان این اقدام رقم خورده بود و با ابلاغ سازمان شهرداری‌های وزارت کشور، این طرح تکلیف شد و اصفهان به عنوان اولین کلان شهر نسبت به تأمین زیرساخت این موضوع در سطح کشور اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان افزود: این سازمان با همکاری پلیس راهور اصفهان، مرکز کنترل ترافیک شهرداری و سازمان فاوای شهرداری اصفهان با تهیه زیرساخت‌های لازم، تست‌های این طرح صورت گرفت و به مرور جابه‌جایی داده‌های لازم از سوی شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد سازمان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تمام زیرساخت‌های اجرای این طرح آماده شده است و در جلسات تخصصی اخیری که با حضور عوامل پلیس راهور کشور و مسئولان کلان‌شهرها برگزار شد، این موضوع تبیین شد و فقط منتظر اعمال کدهای جریمه آن توسط پلیس راهور هستیم.

عبداللهی خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این طرح، تردد ناوگان حمل‌ونقل بار درون‌شهری را به صورت کاملاً هوشمند در قالب طرح محدوده زمانی و مکانی رصد می‌کنیم که عوائد بسیار خوبی برای شهرها و شهروندان دارد که ممانعت از تردد نابجا، پرهیز از آسیب رساندن به زیرساخت‌های شهری و کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی از جمله آنها است.

کد خبر 672225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.