نجات جان بیش از ۱۱۷ نفر توسط آتش‌نشانان اصفهانی در هفته گذشته

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه امدادرسانی به ۱۲۸ حریق و ۱۸۵ حادثه و انجام خدمات ایمنی در هفته گذشته انجام شده است، گفت: آتش‌نشانان در این مأموریت‌ها جان بیش از ۱۱۷ نفر از شهروندان را نجات دادند.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفت روز گذشته، ۱۳ هزار و ۳۰۷ مورد تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی برقرار شده است که در مجموع ۳۱۳ مورد عملیات امداد و نجات پوشش داده شده است.

وی با بیان اینکه امدادرسانی به ۱۲۸ حریق و ۱۸۵ حادثه و انجام خدمات ایمنی در هفته گذشته انجام شده است، افزود: آتش‌نشانان در این مأموریت‌ها جان بیش از ۱۱۷ نفر از شهروندان را نجات دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از بیشترین حوادث هفته گذشته، حریق سیلندر گاز پیک‌نیک بوده است، خاطرنشان کرد: این حوادث بیشتر در تراس منازل شهروندان اتفاق افتاد که به شهروندان توصیه می‌کنیم، تعمیرات و نگهداری تمام وسایل خود را به‌صورت منظم و مستمر انجام دهند و قبل از استفاده از هر تجهیز و وسیله‌ای به‌ویژه وسایل گازسوز، آن را امتحان کنند.

وی افزود: بررسی واشر و مهره‌های سری گاز پیک‌نیک، استفاده‌نکردن از دسته متصل به سری سیلندر، استفاده به‌صورت عمودی و با فاصله قراردادن با مواد قابل اشتعال از جمله موارد ایمنی است که شهروندان باید در زمان استفاده از گاز پیک‌نیک رعایت کنند.

آتشپاد مطلبی گفت: در زمان وقوع حریق، افراد باید نخست با حفظ خونسردی، سیلندر گاز را با استفاده از پارچه‌ای خیس به مکانی دور از مواد قابل اشتعال منتقل کنند و در زمان حرکت نیز به جهت وزش باد توجه کنند و در جهت وزش آن قرار گیرند.

وی با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشان در قالب سامانه ۱۲۵ و اکیپ‌های مستقر در ایستگاه‌ها پاسخگو و امدادرسان شهروندان هستند، ادامه داد: در هفته گذشته ۶۶ مورد استقرار اطفائیه در نقاط حساس و پرتردد شهر و ۱۲۰ مورد گشت ایمنی برای شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز سطح شهر و کاهش آسیب و حوادث داشتیم.

کد خبر 672219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.