پرداخت مالیات به نفع عمران و آبادی شهر است

تقویت فرهنگ پرداخت مالیات و تاثیر پرداخت آن بر توسعه و آبادانی شهر از موضوعاتی بود که در جلسه امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی امروز _یکشنبه هجدهم تیرماه_ که میزبان مدیرکل امور مالیاتی استان بودند، به بیان نقطه نظرات خود در این رابطه پرداختند.

پرداخت مالیات به نفع عمران و آبادی شهر است

پرداخت مالیات به نفع عمران و آبادی شهر است

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در این جلسه اظهار کرد: در دوره ششم مدیریت شهری، فعالیت دو مدیر کل امور مالیاتی را تجربه کردیم، در دوره جدید با تدبیر و درایت مدیر جدید، فضا تغییر کرده است.

وی ادامه داد: در دوره جدید رقم ارزش افزوده جهش خوبی پیدا کرد و گشایش‌های خوبی در پرداخت‌ها به مدیریت شهری رخ داد، مدیرکل جدید به جز شخصیت اداری قابل احترام در شهر، دارای شخصیتی فرهنگی و مظهر حسن خلق است که از این لحاظ خدا را شاکرم که چنین مدیرانی در شهر داریم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: به‌طور حتم در فرصت‌های پیش‌رو با مردم از تأثیر پرداخت مالیات در آبادانی شهر سخن خواهیم گفت و در این راستا از ظرفیت‌های رسانه‌ای شهرداری همچون خبرگزاری ایمنا و اصفهان زیبا استفاده می‌کنیم تا فرهنگ پرداخت مالیات تقویت شود، زیرا پرداخت مالیات به نفع عمران و آبادی شهر است.

پرداخت مالیات به نفع عمران و آبادی شهر است

به دنبال گرفتن حق اضافه‌تر نیستیم

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حوزه امور مالیاتی اقدامات خوبی در راستای اطلاع‌رسانی و با مردم بودن و پاسخگو بودن به مردم انجام شده که قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه مجموعه مدیریت کشور به اصفهان متفاوت است، افزود: در جایی که معتقدیم در اصفهان قانون ۱۲۰ درصد اجرا می‌شود، باید برای گرفتن حق و مطالبات مردم اصفهان که به خزانه واریز می‌شود، جهاد کنید.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به‌دنبال گرفتن حق اضافه‌تر از آنچه مربوط به اصفهان است، نیستیم، گفت: مردم اصفهان بیش از آنچه فکر کنید محجوب هستند، اگر در حوزه مالیات تعامل و اطلاع‌رسانی کنید، مردم همکاری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: شاهد فرارهای بزرگ مالیاتی هستیم که باید شیوه‌ای برای جلوگیری از آن ایجاد شود.

پرداخت مالیات به نفع عمران و آبادی شهر است

اولویت برای دریافت مالیات، توسعه شهر است

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه اظهار کرد: ۲۵ درصد هزینه‌های رشد، توسعه و اداره شهر اصفهان از طریق مالیات، به‌ویژه از محل مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود که کمک می‌کند پروژه‌های بزرگ بی‌وقفه ادامه پیدا کند.

وی افزود: با حضور مدیر کل امور مالیاتی بخش از نگرانی خروج منابع از استان و نحوه توزیع آن با توجه به درایتی که دارند، مرتفع شده است، لذا امیدواریم با همان نگاه مثبت در ادامه، شاهد باقی ماندن منابع قانونی در استان و اثرات آن را در مسیر توسعه شاهد باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه درخواست می‌کنم در کمیته‌هایی که تشکیل می‌شود از مجموعه مدیریت شهر درباره میزان و زمان وصول عوارض آلایندگی حمایت کنید، اظهار امیدواری کرد: مشاغل خرد، کسب‌وکارهای فرهنگی، فعالان حوزه مطبوعات و رسانه، کسب‌وکارها در حوزه دانش‌بنیان‌ها با حمایت بیشتر، فعالیتشان را با نگاه مثبت مالیاتی دنبال کنند.

وی پیشنهاد داد: با توجه به اینکه شهرداری در حوزه عوارض نوسازی مالیات دریافت می‌شود، می‌توان با تشکیل کارگروه مشترکی از دانش و اطلاعات مالیاتی برای شناسایی افرادی که مشمول بخش عوارض نوسازی هستند، بهره‌مند شویم و در این راستا تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، سازوکار مشترک داشته باشیم.

صالحی افزود: همچنین پیشنهاد می‌شود کمیته فرهنگ شهروندی از ظرفیت تبلیغاتی و رسانه‌ای خود استفاده کنند تا همه متوجه شوند که اولویت برای دریافت مالیات، توسعه شهر و اصلاح وضعیت معیشتی است.

پرداخت مالیات به نفع عمران و آبادی شهر است

اداره هر کشور با دریافت مالیات تحقق می‌یابد

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه با تاکید بر اینکه اداره هر کشور با دریافت مالیات تحقق پیدا می‌کند، اظهار کرد: حق اصفهان در بعضی بخش‌های کلان داده نمی‌شود که در رأس آن حوزه آب است.

وی افزود: از دولتمردان درخواست می‌شود که درصدی را بره حوزه آب اختصاص دهند؛ در این راستا باید مدلی طراحی شود تا مردم در اجرای پروژه بهشت‌آباد با پرداخت ارقامی کمک کنند، بعد همین ارقام در اداره مالیات به جای رقم مالیاتی آن‌ها در نظر گرفته شود.

پرداخت مالیات به نفع عمران و آبادی شهر است

هزینه شهرها در حوزه زیست‌محیطی افزایش پیدا کرده است

امیر سامع، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهر هزینه‌های مختلفی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه زیست‌محیطی دارد، اظهار کرد: هزینه‌ها در این حوزه به شدت افزایش پیدا کرده است، زیرا همه آنها تجهیزمحور است و موجب رشد هزینه‌ها برای شهرداری و سازمان‌ها شده است که کمک اداره مالیاتی در قالب تخصیص ارزش افزوده را می‌طلبد.

کد خبر 672187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.