۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات واصله در سال ۱۴۰۱

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات واصله در استان اصفهان داشتیم، گفت: با توجه به اینکه تکلیف آلایندگی مشخص شده است، امسال می‌توانیم رشد بیشتری نسبت به سال قبل داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مزیکی امروز _یکشنبه هجدهم تیرماه_ با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در هفته امور مالیاتی به دنبال توسعه فرهنگ مالیات هستیم، این یک واقعیت است که مشاغل ما به پرداخت مالیات عادت ندارند، در حالی که سهم ۵.۷ درصدی دارند، اما به نسبت سهم خود مالیات نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر به سمت شفافیت پیش رفته‌ایم، افزود: در این راستا ارزش افزوده، حساب، گردش پز، گردش بانکی و شفافیت مورد توجه قرار گرفته است، در حالی که نظام مالیاتی ما همیشه متهم بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: مالیات را باید عادلانه گرفت، اما دریافت عادلانه نیز بدون اطلاع از داده‌ها امکان‌پذیر نیست، زمانی که فعالیت‌ها شفاف نبود و حجم آن را کم می‌گرفتیم، حساسیت در ضریب سود وجود نداشت، اما امروز که شفافیت پررنگ‌تر است، این حساسیت نیز بیشتر شده است. در هر صورت معتقدیم که باید به سوی شفافیت گام برداریم.

مزیکی با اشاره به تغییر و تحولات سال‌های اخیر در نظام مالیاتی تصریح کرد: نظام به این نتیجه رسیده که پایدارترین و سالم‌ترین درآمد مالیات است و این موضوع در مدیریت شهری نیز اثر دارد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که رقم بیشتری برای مدیریت شهری وصول کنیم تا بسترهایی که برای توسعه شهر فراهم است به سرانجام برسد و همه مردم از منافع آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه سال ۱۴۰۰، ۴۵۰ هزار میلیارد تومان سهمیه وصولی داریم و امسال به ۷۴۸ هزار میلیارد تومان در بودجه رسیده است، اظهار کرد: در این راستا با روش‌های سنتی به این عدد نمی‌رسیم و از سویی با ایجاد فشار به کسب‌وکارها این محقق نمی‌شود، بنابراین باید به دنبال فرارهای مالیاتی بگردیم.

وی با بیان اینکه هدف این است که به دنبال دانه‌درشت‌هایی که در چتر مالیاتی نبوده‌اند، برویم، تصریح کرد: سال ۱۴۰۰، ۳۲۹ هزار اظهارنامه مالیاتی دریافت کردیم که ۱۲۰ هزار پرونده نسبت به سال گذشته بیشتر شده بود، خردادماه امسال نیز ۴۶ هزار پرونده به پرونده‌های موجود اضافه شده است، این نتیجه قانون ساماندهی حساب و دستگاه‌های پز است.

مزیکی افزود: در حوزه شهر اگر به مردم اطلاعات لازم داده شود که دریافت‌های مالیاتی کجا مصرف می‌شود، در دریافت‌ها از سوی مردم، می‌توانیم موفق‌تر باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات واصله در استان اصفهان داشتیم، گفت: ۱۰ درصد این مبلغ برای وزارت کشور واریز و ۹۰ درصد آن در استان مصرف می‌شود، در این راستا سوال این است که آیا وزارت کشور این میزان را به اصفهان بازگردانده است؟ معتقدیم که باید به دنبال حق و حقوق استان برویم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه تکلیف آلایندگی مشخص شده است، امسال می‌توانیم رشد مالیاتی بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

کد خبر 672178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.