احداث دیوار سبز در ضلع غربی نخستین پل ورودی به شهر فلاورجان

شهردار فلاورجان از احداث دیوار سبز در ضلع غربی نخستین پل ورودی به شهر فلاورجان خبر داد و گفت: تصمیم مدیریت شهری بر آن است تا در ورودی شهر با کاشت سطوح شیب‌دار اقدام به احداث فاز نخست دیوار حائل سبز از سمت اتوبان ذوب‌آهن کند تا امکان کاشت گل‌های رنگی و زیبا در سطوح شیب‌دار فراهم شود.

محمدعلی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از احداث دیوار سبز در ضلع غربی نخستین پل ورودی به شهر فلاورجان خبر داد و اظهار کرد: اسفندماه سال ۱۴۰۱ و به منظور ایجاد منظری زیبا و چشم‌نواز، تصمیم مدیریت شهری بر آن شد تا در ورودی شهر با کاشت سطوح شیب‌دار اقدام به احداث فاز نخست دیوار حائل سبز از سمت اتوبان ذوب‌آهن کند تا امکان کاشت گل‌های رنگی و زیبا در سطوح شیب‌دار فراهم شود.

وی افزود: پس از نصب گلفوژه‌های بتنی گونه‌های گیاهی مختلف در آن کاشته می‌شود و با رویش گل‌ها و گیاهان چشم‌انداز زیبایی ایجاد خواهد کرد.

شهردار فلاورجان خاطرنشان کرد: توسعه دیوار سبز به عنوان یکی از رویکردهای نوین معماری و شهرسازی، برگرفته از مفاهیم توسعه پایدار به منظور افزایش سرانه فضای سبز و ارتقای کیفیت محیط زیست شهری بوده که در دستور کار سازمان‌ها و شهرداری‌ها قرار گرفته است.

عزیزی با اشاره به دیگر مراحل فنی و اجرایی پروژه تصریح کرد: آبیاری گلفوژه‌ها با اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای تحت فشار میسر است و مراحل لوله‌کشی و نصب اتصالات به همراه حفاری، تعبیه سپتینگ، جای‌گذاری و نصب مخزن ۶ هزار لیتری توسط کارگران واحدهای فضای سبز، امانی و معاونت اجرایی و خدمات شهری انجام شده است.

کد خبر 672166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.