آخرین جزئیات رتبه‌ بندی فرهنگیان بازنشسته و واریز حقوق آن‌ها

طبق قانون رتبه‌ بندی، افرادی که از تاریخ سی‌ویکم شهریور ۱۴۰۰ بازنشسته شده باشند، می‌توانند از مزایای رتبه‌ بندی متناسب با رتبه اکتسابی برخوردار شوند و احکام بازنشستگی آن‌ها برابر مقررات اصلاح خواهد شد؛ اکنون، پرداخت حقوق بازنشستگان فرهنگی مشمول طرح رتبه‌ بندی، از دغدغه‌های اصلی آنها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا فیضی‌نژاد، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، با بیان اینکه در سال گذشته، ۵۱ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش بازنشسته شدند که مشمول رتبه‌بندی هستند، اظهار کرد: امسال نیز بر اساس پیش‌بینی‌ها، ۸۰ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد.

وی با اشاره به میزان بدهی‌های آموزش‌وپرورش به صندوق بازنشستگی کشوری به دنبال اجرای رتبه‌بندی معلمان افزود: ستاری‌فرد، معاون وزیر آموزش و پرورش، دو جلسه در صندوق بازنشستگی کشوری بابت کسورات بازنشستگی مقطع زمانی شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و اعلام رتبه‌بندی بازنشستگان ۱۴۰۱ برگزار کرد.

محاسبه بدهی آموزش و پرورش به صندوق بازنشستگی بابت اجرای رتبه‌بندی تا پایان هفته

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: آموزش و پرورش بابت اجرای رتبه‌بندی معلمان، در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ رقمی پرداخت نکرده که محاسبات آن در دست بررسی است. به‌طور قطع مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و معاونت وزارت آموزش و پرورش طی هفته جاری پیگیر هستند تا با تسویه حساب‌هایی که انجام می‌شود، رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود.

وی با اشاره به میزان بدهی آموزش و پرورش برای اجرای رتبه‌بندی معلمان، ادامه داد: میزان آن در حال محاسبه است؛ چراکه مبلغ به صورت کلی پرداخت شده و شامل کسورات سهم مستخدم، کارفرما و مقرری است که تفکیک نشده و برنامه صندوق بازنشستگی کشوری این است که تا پایان هفته با جلساتی که در سازمان و برنامه و بودجه برای تأمین اعتبار آن در نظر گرفته می‌شود، این کار اجرایی شود.

لزوم بررسی پرداختی‌های علی‌الحساب بابت اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته / ‏‬ بازنشستگی ۸۰ هزار فرهنگی در سال ۱۴۰۲

فیضی‌نژاد با اشاره به پرداخت مابه‌التفاوت حقوق سال ۱۴۰۱ معلمان با اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان، گفت: به دلیل اینکه ارقام مربوط به کسورات رتبه‌بندی از آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ به بعد، به شکل علی الحساب پرداخت شده است، در سال ۱۴۰۰ آموزش و پرورش به بازنشستگان یا شاغلان پرداختی نداشته است. اینها (پرداخت علی‌الحساب بخشی از مطالبات ناشی از اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان) در مهر و آبان ۱۴۰۱ پرداخت شد و کسورات آن نیز به شکل علی‌الحساب پرداخت شده است که باید بررسی شود. به‌طور قطع قانون رتبه‌بندی در مورد بازنشستگان سال ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به محض تأمین اعتبار، اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۰ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ نیز بازنشسته شوند، خاطرنشان کرد: پیگیری می‌کنیم تا موضوع رتبه‌بندی در پرداخت حقوق بازنشستگی این افراد اعمال شود.

واریزی معوقات رتبه‌بندی بازنشستگان

پیش از این و در تاریخ دوم تیرماه ۱۴۰۲، صادق ستاری‌فرد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به پرداخت معوقات رتبه‌بندی بازنشستگان سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: برای پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ با سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی هماهنگی‌های لازم انجام و اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی شد.

وی افزود: کسورات سهم صندوق و مطالبات به جا مانده بازنشستگان سال ۱۴۰۰ که مشمول رتبه‌بندی هستند، به‌زودی پرداخت خواهد شد. برای پرداخت معوقات به ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که تأمین شد. بخشی از آن بابت سهم کسورات تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری است و بخشی نیز به مطالبات معلمان بازنشسته اختصاص پیدا می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: حدود ۴۲ هزار معلم بازنشسته سال ۱۴۰۰، یکم مهرماه بازنشسته شدند و به علت یک روز اختلاف مشمول طرح رتبه‌بندی نشده بودند و فرآیند محاسبه معوقات آنها به زمان بیشتری نیاز داشت که تلاش می‌کنیم مطالبات به‌زودی پرداخت شود.

کد خبر 672165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 1
    رتبه‌بندی بازنشستگان اول مهر 1400راشامل می شود حکم از31شهریور1400بایدحق مان وباقی مانده پاداش مان را بدهید قیامت گر نیاید آخر ایدما بیچاره شدیم10میلیون یا کمتراختلاف حقوق فکر فرزندان ما را نمی فرمایید آنها درس می خوانند وخدمت گزاراین نظام مقدس خواهند شد حالا به ما مساعدت فرمایید ممنون