نصب لوله‌ها و کالورت‌های انتقال آب به باغستان سنتی شهر قزوین

شهردار قزوین گفت: نصب لوله‌ها و کالورت‌های انتقال آب به باغستان سنتی و خاک‌برداری رمپ اتصال مسیر به بلوار ابوترابی در دست اقدام بوده و بتن‌ریزی فونداسیون رمپ تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع) و بخشی از دیوار این رمپ انجام شده است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات خاکبرداری در مسیر پروژه اتصال بلوار آیت‌الله ابوترابی به تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع) و رمپ اتصال این محور به زیرگذر ابوترابی قزوین کامل شده است.

وی افزود: عملیات تثبیت بستر در این مسیر به طول ۱۳۰۰ و عرض ۳۰ متر به اتمام رسیده و عملیات پخش و کوبیدن لایه قلوه و پخش مصالح راکفیل دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: نصب لوله‌ها و کالورت‌های انتقال آب به باغستان سنتی و خاک‌برداری رمپ اتصال مسیر به بلوار ابوترابی در دست اقدام بوده و بتن‌ریزی فونداسیون رمپ تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع) و بخشی از دیوار این رمپ انجام شده است.

صباغی تصریح کرد: پروژه اتصال مسیر بلوار ابوترابی به پل امام رضا (ع)، یکی از قطعات اصلی کلان پروژه کمربندی شرق شهر است که امکان دسترسی سریع و ایمن از شمال شرق به جنوب غرب قزوین را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: پاکسازی و شست‌وشوی شبانه انهار سطح شهر به منظور جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و شیوع بیماری توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره دو خدمات مدیریت پسماند شهرداری قزوین در دست اجرا است.

پاکسازی گروهی حاشیه جاده اسماعیل‌آباد انجام شده است

شهردار قزوین با بیان اینکه لایروبی و پاکسازی کانال بلوار خرمشهر توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره یک خدمات مدیریت پسماند شهرداری قزوین اجرا شده است، تاکید کرد: حفظ پاکیزگی و تنظیف نواحی منفصل شهری همواره از اولویت‌های اساسی این سازمان بوده است، در همین راستا عوامل اجرایی ایستگاه شماره پنج خدمات مدیریت پسماند شهرداری قزوین در طرحی ضربتی اقدام به پاکسازی ویژه ناحیه منفصل شهری اسماعیل‌آباد کرد.

صباغی گفت: پاکسازی گروهی حاشیه جاده اسماعیل‌آباد، معابر، پیاده‌روها و لایروبی انهار از اقدامات انجام شده در اسماعیل‌آباد است.

وی از اجرای عملیات خاکبرداری در پیاده‌راه‌های ناحیه مهدیه خبر داد و افزود: این عملیات با هدف اجرای روکش دستی آسفالت و افزایش طول عمر آسفالت در خیابان قائم انجام می‌شود و روکش آسفالت با استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه در سطح معابر ناحیه مینودر در حال انجام است.

شهردار قزوین با بیان اینکه مجتمع نهضت سوادآموزی با هدف تسهیل در تردد شهروندان به صورت ماشینی آسفالت شد، اظهار کرد: عملیات جدول‌گذاری در جاده اصلی اسماعیل‌آباد واقع در ناحیه شهری عظیمیه به منظور هدایت مناسب آب‌های سطحی، زیبایی منظر شهر و جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر در دستور کار شهرداری قرار دارد.

صباغی اضافه کرد: طرح مناسب‌سازی مبلمان شهری خیابان آبشار، حدفاصل بلوار شهید بهشتی تا خیابان تربیت توسط سازمان خدمات طراحی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست شهرداری منطقه چهار برای تهیه طرح مناسب‌سازی مبلمان شهری خیابان آبشار، این سازمان پس از بازدید به عمل آمده، بررسی میدانی و بررسی طرح‌های بالادستی، اقدام به عقد قرارداد با مشاور و تهیه طرح کرد تا پس از تهیه طرح و برگزاری جلسات متعدد اجرای این پروژه در دستور کار قرار گیرد.

شهردار قزوین گفت: طراحی مبلمان شهری یک‌دست و مناسب با فضاها و موقعیت خاص کاربری‌های موجود در بافت منطقه، استفاده از مصالح ثابت و غیرلغزنده به منظور سهولت در حرکت و ایمنی بیشتر، استفاده از رمپ به جای اختلاف سطح‌های نامناسب با حداقل شیب ۸ درصد به‌مظور سهولت استفاده از افراد کم‌توان و معلول است.

صباغی تاکید کرد: از دیگر موارد حائز اهمیت در اجرای این طرح، طراحی مسیر نابینایان، تجهیز مبلمان شهری در طول محور و طراحی مسیر پیوسته فضای سبز در مجاورت پیاده‌رو به منظور افزایش زیبایی بصری است.

کد خبر 672131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.