لوئیز انریکه چه مشکلاتی را باید در پاری‌سن‌ژرمن حل کند؟

انتظار نمی‌رود سرمربی اسپانیایی، شروع آسانی برای حضورش در ورزشگاه پارک دو پرنس داشته باشد، زیرا در هفته‌های آتی باید برخی از مسائل را حل و فصل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انتظار نمی‌رود لوئیز انریکه سرمربی اسپانیایی و جدید پاری‌سن‌ژرمن، شروع آسانی برای حضورش در ورزشگاه پارک دو پرنس داشته باشد، و باید در هفته‌های آتی تعدادی از مشکلات را برطرف کند.

بنابراین، همه چیز نهایتاً مرتب شده است. با چهارمین درخواست پی‌درپی، پاری سن ژرمن مرد مورد علاقه خود را به دست آورد. لوئیز انریکه نفر بعدی لیستی از مربیان تحسین شده‌ای است که هدایت سران پارک دو پرنس را برعهده گرفته و قرار است قراردادی دو ساله برای رهبری قهرمان لیگ فرانسه امضا کند. انریکه، در بارسلونا روزهای خوبی داشت و سه‌گانه دست آورد، همچنین با تیم ناقص اسپانیا، در مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ و در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، خیلی زود، حذف شد.

لوئیز انریکه مانند بسیاری از افراد قبل از خودش، هدایت تیمی را برعهده خواهد گرفت که پر از نگرانی‌ها و دلایل مختلف است، تیمی که بی سر و صدا، دستخوش تغییرات قابل توجهی می‌شود. پاریسی‌ها قبلاً لیونل مسی و سرخیو راموس را از دست داده‌اند و کیلیان امباپه و نیمار نیز احتمالاً جدا شوند. این مربی همچنین باید در بیشتر فصل بدون مدافع میانی‌اش، پرسنل کیمپمبه، کار کند.

به اینها، هواداران ناامید، مدیر ورزشی، و تیمی که به طرز عجیبی جمع شده است را اضافه کنید، سرمربی سابق بارسا لزوماً هدایت تیمی مطلوب را برعهده ندارد، در واقع، حالا همه به این نتیجه رسیده‌اند که چرا جولیان ناگلزمن این پیشنهاد را رد کرد.

اما دلایلی وجود دارد که باور کنیم لوئیز انریکه می‌تواند اتفاقی مثبت را در باشگاه جدیدش رقم بزند. او یک مربی کارکشته با شخصیت مناسب برای مقابله با نام‌های بزرگ در رختکن به شمار می‌رود. این مرد همچنین از نظر تاکتیکی انعطاف پذیر بوده و استعداد بازیکنان جوانان را توسعه می‌دهد. اینها ویژگی‌های مطلوب برای شغلی با کار بسیار دشوار است.

این بدان معنا نیست که کار انریکه آسان خواهد بود. او مسائل مهمی پیش روی خود دارد که باید فوراً به آنها رسیدگی کند. رسانه GOAL نگاهی به بزرگترین مشکلات سرمربی جدید پاری‌سن‌ژرمن در هفته‌ها و ماه‌های آینده، دارد:

لوئیز انریکه چه مشکلاتی را باید در پاری‌سن‌ژرمن حل کند؟

بسیاری از گل‌هایی که PSG در دو فصل اخیر دریافت کرده، باید به خاطر محدودیت‌های دفاعی مسی، نیمار و امباپه باشد، و به نوعی این صحبت، منطقی بود. این سه نفر جزو بهترین بازیکنان هجومی جهان بودند. درخواست از آنها برای صرف انرژی غیر ضروری، غیر منطقی به نظرمی‌رسید، اما هفت بازیکن دیگر داخل زمین، مجبور شدند جور آن‌ها را بکشند. کریستوف گالتیه و مائوریسیو پوچتینو، اغلب سه مدافع میانی مستحکم را به کار گرفتند و هافبک‌های سخت کوش را جلوی آنها قرار دادند.

اما لوئیز انریکه قطعاً زیر بار کم‌کاری‌های ستاره‌ها نخواهد رفت و او ممکن است نگران امباپه یا نیمار نیز نباشد. همه اینها به یک فرصت نادر برای انعطاف تاکتیکی در پاریس اشاره دارد.

سرمربی جدید، در ترکیب خود، تعدادی از بازیکنان جالب، از جمله استعدادهای جوان باهوش را می‌بیند، و شغل‌های مدیریتی گذشته‌اش نشان می‌دهد که او می‌تواند به روش‌های مختلف تاکتیک‌های خوبی در پاریس ایجاد کند. مثلث "MSN" (مسی- سوارز- نیمار) او در بارسلونا، درحالی که تیم اسپانیایی با حفظ توپ زیاد، حریفان را نابود می‌کرد، کشنده بود.

پس این تیم PSG می‌تواند دوران تازه‌ای، به سبک جدید لوئیس انریکه شروع کند. به احتمال زیاد، او این آزادی را خواهد داشت که همه چیز را حل کند.

لوئیز انریکه چه مشکلاتی را باید در پاری‌سن‌ژرمن حل کند؟

باید دید نیمار ۳۱ ساله، که از ناحیه مچ پا مصدوم است چه چیزی برای این تیم پاری سن ژرمن به ارمغان خواهد آورد. این بازیکن برزیلی هنوز در سطح خوبی قرار دارد و مطمئناً با گل‌ها و پاس گل‌های زیادی از خود ثبت خواهد کرد، به ویژه در لیگ فرانسه که فشار رقابت‌، آن‌قدرها هم بالا نیست.

اما اینکه دقیقاً چگونه از او استفاده می‌شود، موضوعی خواهد بود که لوئیز انریکه باید در مورد آن فکر کند. در چند سال گذشته، نیمار به عنوان یک هافبک تهاجمی بازی کرده است. بازیکنی که در اطراف شناور است، دریبل می‌زند، پاس می‌دهد، شوت می‌زند و به طور کلی حریف را نابود می‌کند. این اتفاق اما، همیشه برای موفقیت تیم او مفید نبوده، اما مطمئناً یک برتری نسبی را ایجاد می‌کند.

با این حال، این مربی برای بردن و کسب جام به پاریس آورده شده و لوئیز انریکه قبلاً با نیمار همکاری کرده است. این دو، در بارسلونا رابطه خوبی داشتند، اما زمانی با هم اختلاف پیدا کردند، و ستاره برزیلی به پاریس نقل مکان کرد.

این درک باید دوباره توسعه و تعریف شود، به خصوص اگر قرار باشد نیمار یکی از بازیکنان باقیمانده ناامیدکننده‌ای باشد که کاستی‌های PSG را در چند وقت اخیر مشخص کرده است. شاید این اتفاق خوبی باشد. نیمار جنگ قدرت را دوست ندارد و مطمئناً اهل تطبیق نیست. شاید مرد برزیلی پس از عمل جراحی، آماده باشد تا ستاره بی چون و چرای انریکه باشد، اتفاقی که هرگز تحت هدایت سرمربی اسپانیایی در بارسلونا رخ نداد. در هر صورت، سرمربی باید حداکثر استفاده را از استعداد ستاره‌اش ببرد.

لوئیز انریکه چه مشکلاتی را باید در پاری‌سن‌ژرمن حل کند؟

اولتراهای پاری سن ژرمن گروهی برای خویشتن داری نیستند. آنها بارها درخواست مالکی جدید کرده‌اند و سال گذشته آشکارا علیه بازیکنان و مربیان و مدیران تیم، شورش کرده‌اند، حتی مسی را در پایان فصل هو می‌کردند، حرکتی که با انتقاد مردم و بزرگان جهان فوتبال مواجه شد.

آنها یک سرمربی فرانسوی می‌خواهند که به ریشه‌های پاریسی باشگاه متعهد باشد و اطمینان حاصل کند که بهترین بازیکنان کشور پیراهن PSG را بپوشند. لوئیز انریکه، مرد اسپانیایی که هرگز برای یک تیم از لیگ فرانسه بازی نکرده یا در آن سابقه مربیگری نداشته، کار سختی پیش رو دارد. اگرچه کارنامه او قابل توجه است، و مطمئناً پاریسی‌ها را به بازی‌های چشم نواز وا می‌دارد، اما او، آن سرمربی نیست که هواداران می‌خواهند.

شاید فقط موفقیت مشکل او را حل کند، اما احتمالاً قبل از رخ دادن این اتفاق در اطراف پارک دو پرنس، مشکلات ادامه خواهد داشت.

لوئیز انریکه چه مشکلاتی را باید در پاری‌سن‌ژرمن حل کند؟

خط هافبک را تقویت کنید

ترکیب خط میانی پی اس جی چندان منطقی نیست. پاریسی‌ها گزینه‌های جالبی دارند، اما فقط یک بازیکن درجه یک مثل مارکو وراتی که مسلماً رو به افول است، همه کارها را انجام می‌دهد، درحالی که آنها برای بستن قرارداد با مانوئل اوگارته آینده‌دار تلاش کرده‌اند تا خط میانی خود را تقویت کنند و به لی کانگ خلاق نیز نزدیک می‌شوند، به نظر نمی‌رسد که هیچیک از بازیکنان، با سبک در اختیار داشتن مالکیت توپ لوئیز انریکه مطابقت نداشته باشند. در عوض، او باید تعادل را در گروهی از افراد ناسازگار پیدا کند. به نظر می‌رسد اوگارته و وراتی مهره‌های فیکس باشند، اما تصمیم‌گیری در مورد نفر سوم یا چهارم برای متعادل کردن سیستم تیم، کار آسانی نخواهد بود.

شاید خریدهای بیشتری در راه باشند و برناردو سیلوا در میان کسانی است که با این انتقال مرتبط است. با این حال، همین چند ماه پیش، لوئیز انریکه افرادی مانند گاوی، پدری، تیاگو آلکانترا و رودری را در اختیار داشت. این خط هافبک، به کیفیت تیم قبلی سرمربی اسپانیایی نمی‌رسد و مطمئناً نیاز به کار دارد.

لوئیز انریکه چه مشکلاتی را باید در پاری‌سن‌ژرمن حل کند؟

مطمئناً استعدادهایی برای درخشش در اینجا وجود دارد. ظهور وارن زئیر امری یکی از معدود نقاط درخشان در میان عملکرد بد پاریسی‌ها در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ بود. این بازیکن ۱۷ ساله، ۲۶ بازی در لیگ فرانسه انجام داد و مسلماً در چندین مقطع‌، بهترین هافبک تیمش بود. ایمان کامل به بازیکنی که کمی بیش از ۱۰۰۰ دقیقه در فوتبال، بازی کرده، خطر آشکاری دارد. با این حال، فوتبالیست کامل‌تری به سن زئیر امری در فوتبال جهان وجود ندارد. او تنها جوان آینده‌دار تیم انریکه نیست. الچادای بیتشیابو، پتانسیل فوق‌العاده‌ای به عنوان یک مدافع میانی دارد، درحالی که اسماعیل غربی همه ابزارها را برای تبدیل شدن به یک هافبک تهاجمی درجه یک دارد. در همین حال، هوگو اکیتیکه ۲۱ ساله می‌تواند زیر نظر یک سرمربی مناسب پیشرفت کند.

این‌ها بازیکنانی هستند که هواداران پی اس جی می‌خواهند در زمین بازی ببینند، و لوئیز انریکه، که اولین بازی گاوی در اسپانیا قبل از اینکه تعداد حضور او در مسابقات بارسلونا دو رقمی شود را رقم زد، می‌تواند به رشد آنها کمک کند.

لوئیز انریکه چه مشکلاتی را باید در پاری‌سن‌ژرمن حل کند؟

به نظر می‌رسید که لوئیس کامپوس، مشاور تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن، فقط بخاطر این موضوع با کریستوف گالتیه قراداد بست که با او در لیل موفقیت‌های بزرگی کسب کرده بود. با بیرون رفتن گالتیه، منطقی بود که کامپوس هم با او از باشگاه جدا شود. در عوض، این مرد پرتغالی همچنان بر مسند کار است و بخش قابل توجهی از پروژه نقل و انتقالات تابستانی PSG را، بدون اینکه بداند برای کدام سرمربی بازیکن جذب می‌کند، در اختیار گرفت. اما این رویکرد تنها آغاز راه است. کارکردن با کامپوس می‌تواند کاراکتر بسیار دشواری باشد، موضوعی که او در اواخر دوران گالتیه آن را به وضوح نشان داد. مشاور تیم فوتبال پاریس بارها سرمربی خود را در مطبوعات تضعیف کرد و طبق گزارش‌ها به رختکن رفت تا تیم را در نیمه اول باخت شرم‌آور مقابل موناکو مورد انتقاد قرار دهد.

حالا لوئیس انریکه باید بفهمد که چگونه او را ساکت نگه دارد، یا حداقل به او اجازه دهد در زمان مناسب صحبت کند. کامپوس یک استعدادیابی عالی و جذب کننده زیرک است و مسلماً بهترین مرد برای بازسازی این تیم PSG است، اما او به سادگی باید با سرمربی‌ای که می‌تواند تیمش را مربیگری کند، همسو باشد.

لوئیز انریکه چه مشکلاتی را باید در پاری‌سن‌ژرمن حل کند؟

مطمئناً استعدادهای زیادی در آنجا وجود دارد. اوگارته از امتیاز بالایی برخوردار است، درحالی که مارکو آسنسیو (رایگان) و لوکاس هرناندز با ۵۰ میلیون یورو (۴۳ میلیون پوند / ۵۴ میلیون دلار) خریدهایی هوشمندانه‌ای هستند، اما لوئیز انریکه گزینه چهارم نیمکت مربیگری پاریس بود. توماس توخل و جولیان ناگلزمن هر دو کاندیدای مورد نظر کامپوس بودند.

در عوض، تشخیص چهره‌های جدید به عهده سرمربی جدید است. آسنسیو یک وینگر قابل اعتماد است. اوگارته یک هافبک سخت کوش است. درحالی که هرناندز و میلان اشکرینیار مدافعان میانی قابل اعتمادی هستند. هر چهار نفر به راحتی می‌توانستند در هر تیم بزرگ اروپایی، بدخشند. با این حال، لوئیس انریکه احتمالاً چند نام خاص را در ذهن دارد. هر مربی‌ای، بازیکنان جدیدی را با خود به تیم جدید می‌برد.

لوئیز انریکه چه مشکلاتی را باید در پاری‌سن‌ژرمن حل کند؟

تا زمانی که امباپه تصمیمی نگیرد، این موضوع در پاری سن ژرمن مهم‌ترین بحث باقی خواهد ماند. مهاجم فرانسوی به صراحت گفته است که طی ۱۲ ماه آینده، قهرمان فرانسه را ترک خواهد کرد. این به باشگاه بستگی دارد که تصمیم بگیرد آیا او را اکنون بفروشد یا اجازه دهد بعد از این فصل با شرایط رایگان برود. آنها نمی‌خواهند این کار را انجام دهند و درحالی که هیچ‌یک از این مسئولیت‌ها بر دوش لوئیز انریکه نیست، سرمربی مطمئناً باید از عهده این اتفاقات برآید.

اگر امباپه یک فصل دیگر بماند، که هنوز هم ممکن است اتفاق بیفتد، انتظار می‌رود مربی سیستمی طراحی کند که کاپیتان فرانسه را راضی نگه دارد، و این کار آسانی نیست. امباپه یک فوتبالیست در سطح جهانی است که تقریباً با هر سیستمی گل می‌زند، اما داشتن این فوق ستاره، یک امر تجملی بوده که نیاز به ایجاد تغییراتی در ترکیب دارد و با انتظار برنده شدن همراه است.

این چیزی است که لوئیس انریکه در آن تبحر دارد، اما باید دید که آیا او می‌تواند ستاره فعلی را خوشحال کند و در عین حال برای خروج اجتناب‌ناپذیرش نیز آماده شود.

کد خبر 672124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.