به برکت غدیر، ۶۵ محکوم مالی از زندان آزاد شدند

رئیس ستاد دیه استان اصفهان گفت: در شب عید غدیر ۶۵ زندانی آزاد شدند که این افراد حدود ۸۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بدهی داشتند. شاکیان از ۱۱ درصد بدهی‌ها که حدود ۱۰ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان می‌شد، گذشت کردند.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره طرح عید تا عید که از عید قربان تا عید غدیر خم برگزار شد و در آن افراد برای آزادی زندانیان کمک می‌کردند، اظهار کرد: در شب عید غدیر ۶۵ زندانی آزاد شدند که این افراد حدود ۸۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بدهی داشتند، شاکیان از ۱۱ درصد از بدهی‌های این افراد که حدود ۱۰ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان می‌شد، گذشت کردند.

وی افزود: نقدینگی خود بدهکاران نزدیک به پنج درصد و حدود دو میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان بود. اعساری که در دادگاه از محکومان پذیرفته شد، بسیار مؤثر بود و به حدود ۶۷ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان رسید که ۷۵ درصد دادگاه‌ها مهلت دادند یا اعسار پذیرفتند.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان گفت: تسهیلات بانکی حدود یک میلیارد و ۸۹۷ میلیون تومان بود که دو درصد بدهی‌ها را شامل می‌شد، ۴۵ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان که هفت درصد بدهی‌ها می‌شد نیز از طریق ستاد دیه کمک شد که در این راستا دو نفر از افرادی که زمینه آزادی آن‌ها فراهم شد، زن و سایر زندانیان مرد بودند.

وی اضافه کرد: کمک‌ها بیشتر از طریق شماره حساب و شماره کارت ستاد دیه تحویل گرفته شد که مردم واریز کردند، قسمتی از آن را نیز از طریق خیریه دریافت کردیم و فراخوان طرح عید تا عید تنها از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها اعلام شد و مراسم گلریزان نداشتیم.

گرجی‌زاده درخصوص وضعیت ستاد دیه استان اصفهان در مقایسه با سایر استان‌ها در کشور گفت: با کمک‌های مردمی خوبی که داشتیم و اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۲۸۰ نفر زندانی به همت مردم استان اصفهان آزاد شدند، رتبه اول را از نظر آزادی زندانیان در سطح کشور داریم. یکی از زندانیانی که از زندان آزاد شد، از سال ۹۲ در زندان بود و نزدیک به ۱۵ پرونده داشت که یکی‌یکی رضایت آن‌ها را گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های مردم استان اصفهان برای آزادی زندانیان جرایم مالی قابل تقدیر است، لذا درخواست داریم که زمینه‌ساز آزادی زندانیان بیشتری فراهم شود تا شادی به خانواده زندانیان بازگردد.

رئیس ستاد دیه استان در خصوص راه ارتباطی مردم با ستاد دیه، گفت: شماره کارت ستاد دیه اصفهان ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۴۳۲۱، شماره حساب ۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۰۷ و شماره شبا ۰۱۰۲۶۷۹۳۶۶۰۰۷ است که مردم می‌توانند کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان جرایم مالی به آن‌ها واریز کنند.

کد خبر 672055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.