آزادی ۲۱۲ زندانی در سه ماهه نخست سال / برای آزادی زندانیان مالی به طرح عید تا عید بپیوندید

رئیس ستاد دیه استان اصفهان گفت: به مناسبت عید قربان تا عید غدیر برنامه عید تا عید را داریم که قرار است با کمک‌های مردم زندانیان جرایم مالی و غیرعمد را آزاد کنیم و پویش مردمی برای همدلی را داشته باشیم.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به طرح ویژه‌ای برای آزادسازی زندانیان، اظهار کرد: به مناسبت عید قربان تا عید غدیر برنامه عید تا عید را داریم که قرار است با کمک‌های مردم زندانیان جرایم مالی و غیرعمد را آزاد کنیم و پویش مردمی برای همدلی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰ حدود ۲۱۲ زندانی جرایم غیرعمد و مالی با همکاری ستاد دیه استان اصفهان آزاد شدند، افزود: لازم است بدانیم بدهکاری این ۲۱۲ نفر زندانی که آزاد شدند، حدود ۱۴۹ میلیارد تومان بوده است. بیش از ۴۷ میلیارد تومان از شکات گذشت گرفتیم و نقدینگی محکومان نیز بیش از شش میلیارد تومان بود، در واقع چهار درصد از بدهکاری‌های مذکور را خود محکومان پرداخت کردند و مابقی آن به کمک خیران، گذشت شکات و تسهیلات بانکی تأمین شده است.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ای که در ماه رمضان داشتیم، زمینه آزادسازی تعدادی از زندانیان فراهم شد و در طرح عید تا عید نیز زندانیان بسیاری آزاد می‌شوند و به آغوش خانواده خود بازمی‌گردند.

وی تصریح کرد: رقم اعساری که در دادگاه‌ها پذیرفته شد، حدود ۵۸ میلیارد تومان بود و بیش از ۱۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی به محکومان داده شد. بیش از ۲۶ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض به زندانیان شد که ۱۷ درصد کل مبلغ را شامل می‌شد.

گرجی‌زاده با اشاره به آمار زندانیان آزاد شده در سه ماهه ابتدایی سال، ادامه داد: از این تعداد پنج نفر خانم و ۲۰۷ نفر نیز آقا بودند، بخش زیادی از این افراد زندانیان رسوبی بودند که حتی از سال ۱۳۹۲ تا به حال در زندان بودند.

وی در خصوص راه ارتباطی مردم با ستاد دیه، گفت: شماره کارت ستاد دیه اصفهان ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۴۳۲۱ و شماره حساب ۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۰۷ و شماره شبا ۰۱۰۲۶۷۹۳۶۶۰۰۷ است که مردم می‌توانند کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان جرایم مالی به آن‌ها واریز کنند.

کد خبر 670221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.