ظرفیت بالای استان چهارمحال‌وبختیاری در تولید محصولات گلخانه‌ای

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: استان چهارمحال‌وبختیاری قابلیت‌های فراوانی در تولید محصولات گلخانه‌ای دارد و با صادرات محصولات گلخانه‌ای، کشت‌های گلخانه‌ای رشد قابل توجهی پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام زارع امروز _شنبه هفدهم تیرماه_ در جلسه اتاق بازرگانی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه انجمن گلخانه‌داران استان چهارمحال‌وبختیاری تشکیل می‌شود، اظهار کرد: به‌منظور ساماندهی گلخانه‌داران و تشویق به احداث گلخانه توسط سرمایه‌گذاران، اتاق بازرگانی استان اقدام به تشکیل نخستین جلسه هماهنگی به منظور ایجاد انجمن گلخانه‌داران استان کرد.

وی با تاکید بر اینکه عمل‌گرایی در دستور کار اتاق بازرگانی استان قرار دارد، افزود: تشکیل انجمن گلخانه‌داران یکی از دغدغه‌های اصلی در استان است، به منظور بهبود فضای کسب و کار در استان چهارمحال‌وبختیاری و حل مشکلات فعالان اقتصادی نیازمند همفکری با اندیشمندان استان هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: استان چهارمحال‌وبختیاری قابلیت‌های فراوانی در تولید محصولات گلخانه‌ای دارد و با صادرات محصولات گلخانه‌ای، کشت‌های گلخانه‌ای رشد قابل توجهی پیدا می‌کند.

زارع تصریح کرد: برای انجمن‌های اتاق بازرگانی اعتبار مالی در نظر گرفته شده است که این اعتبار برای هر انجمن بر اساس عملکرد اختصاص پیدا می‌کند، به منظور بهبود فضای کسب و کار در چهارمحال‌وبختیاری و حل مشکلات فعالان اقتصادی نیازمند هم‌فکری با اندیشمندان در استان هستیم.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان چهارمحال‌وبختیاری آماده حمایت از ایده‌ها و پیشنهادهای انجمن‌های اتاق بازرگانی است، گفت: نباید اجازه دهیم سود کشاورز به جیب دلال برود.

سیدمرتضی فیاضی، دبیر کمیسیون‌های تخصصی و انجمن‌های اتاق بازرگانی چهارمحال‌وبختیاری نیز با بیان اینکه برای تشکیل هر انجمن حداقل نیاز به ۱۵ عضو داریم، گفت: اعضا باید دارای کارت بازرگانی و عضویت در اتاق بازرگانی باشند. اعضای کمیسیون گلخانه‌داران می‌توانند بر قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی نیز دخالت داشته باشند.

دبیر کمیسیون‌های تخصصی و انجمن‌های اتاق بازرگانی چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: به ازای هر ۱۰ عضو در انجمن گلخانه‌داران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری می‌توانیم یک نماینده در انجمن ملی گلخانه‌داران کشور داشته باشیم.

کد خبر 672000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.