توسعه اینترنت پرسرعت برای کاربران حمل‌ونقل عمومی سان‌فرانسیسکو

آژانس حمل‌ونقل شهری سان‌فرانسیسکو در ایالات متحده آمریکا در تلاش است پوشش شبکه اینترنت پرسرعت بی‌سیم را برای کاربران قطارهای شهری گسترده‌تر کند تا هرچه بیشتر افراد را به عبور و مرور از طریق این خودروها سوق دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، روزانه میلیون‌ها نفر از ساکنان و مسافران سان‌فرانسیسکو از طریق وسایل نقلیه عمومی، به‌ویژه قطارهای شهری، تردد می‌کنند که بسیاری از این خودروها به اینترنت نسل پنجم مجهز شده و بهره‌گیری از آن برای کاربران فراهم آمده است. مدیران سان‌فرانسیسکو ادعا کرده‌اند که برای ترویج تردد سبز و تشویق هرچه بیشتر شهروندان به عبور و مرور از طریق قطارهای شهری به گسترش اینترنت پرسرعت نسل پنجم در ۱۱ مایل تونل، ۱۱ ایستگاه زیرزمینی، خودروهای ریلی و مناطق اطراف خواهند پرداخت و امیدوار هستند که نتیجه این اقدام، نه‌تنها تجربه سفر با قطارهای شهر را لذت‌بخش کند، بلکه به تسهیل تحقق اهداف صفر کربن نیز منجر شود.

پروژه ریل‌های دیجیتالی

نکته جالب توجه در مورد پروژه جدید سان‌فرانسیسکو برای توسعه اینترنت پرسرعت این‌که تنها مسافران و کارکنان قطارهای شهری از این خدمات بهره‌مند نخواهند شد، بلکه تمام عابران پیاده و افراد ساکن در مناطق نزدیک به محل اجرای پروژه نیز می‌توانند از اینترنت نسل پنجم شهر به‌طور رایگان استفاده کنند.

توسعه اینترنت پرسرعت برای کاربران حمل‌ونقل عمومی سان‌فرانسیسکو

معماران پروژه مدعی شده‌اند که این طرح یکی از بی‌نظیرترین رویکردهای توسعه اینترنت پرسرعت در شبکه‌های حمل‌ونقل شهری جهان خواهد بود که به پیشرفت هرچه بیشتر زیرساخت‌های تردد به منظور هوشمندسازی و افزایش فراگیری آن‌ها کمک خواهد کرد، ضمن این‌که زمینه را برای افزایش پایداری سان‌فرانسیسکو در آینده فراهم خواهد آورد و از همه مهم‌تر این‌که شکاف دیجیتالی را در سراسر قلمرو به حداقل خواهد رساند. در این راستا، قرار است از تخصص‌های شش کمپانی فناوری و حمل‌ونقل سراسر آمریکا بهره گرفته شود تا توسعه شبکه اینترنت پرسرعت بدون نقص در منطقه انجام گیرد.

مدیران سان‌فرانسیسکو امیدوار هستند که مشارکت این کمپانی‌ها توسعه بی‌نظیر و بی‌نقص شبکه اینترنت نسل پنجم را به دنبال داشته باشد و خدمات اینترنت بی‌سیم را نیز در مقیاس بزرگ‌تری بهبود ببخشد که این امر به سهم خود دسترسی به مرکز پردازش داده‌های شهری را برای مدیران افزایش خواهد داد و قابلیت بهبود مشکلات شهری را توسط آن‌ها فراهم خواهد آورد.

کد خبر 671972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.