شکار سر در ناگالند؛ رسم وحشتناک قبایل هند به نشانه قدرت

هند در شمال شرقی خود میزبان قبایل مختلفی است که هر یک فرهنگ‌ها و رسوم شگفت‌انگیزی را از دوران باستان تاکنون اجرا می‌کند؛ شکار سر در ناگالند یکی از عجیب‌ترین این سنن به‌شمار می‌رود که میان بعضی از اقوام برگزار می‌شد اما امروزه شکل متفاوتی به خود گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در میان کوه‌های باشکوه، ابرهای بی‌شمار و جنگل‌های سبز سراسر ناگالند، شانزده قبیله بومی زندگی می‌کنند که هر یک از فرهنگ‌ها و رسوم منحصربه‌فرد خود برخوردار هستند. با این حال عجیب‌ترین و شاید هولناک‌ترین آئین این قبایل را در گذشته قومی به نام کنیاک برگزار می‌کرد که آن هم قربانی کردن رقبای خود برای به تصویر کشیدن قدرت بود. کنیاک یکی از قبایل بسیار بزرگ ناگالند محسوب می‌شود که در نقطه‌ای بسیار دور از این سرزمین قرار گرفته است و مردم آن به شکارچیان سر در سراسر دنیا شهرت دارند. ساکنان این قبیله شهرت امروز خود را مدیون سرهایی هستند که اجداد آن‌ها از رقبای خود در گذشته از تن جدا و نگهداری کرده‌اند.

شکار سر در ناگالند؛ رسم وحشتناک قبایل هند به نشانه غرور

رسم قربانی کردن قوم کنیاک که تا سال ۱۹۶۹ نیز میان مردم رایج بود، ورود یک مرد را از دوره نوجوانی به بلوغ به تصویر می‌کشید به این صورت که هر مرد جوان در قبیله تنها با کشتن فرد دیگر، مردانگی و بلوغ خود را ثابت می‌کرد. به همین دلیل، زمانی که قوم کنیاک می‌خواستند قدرت خود را به سایر قبایل هندی نشان دهند، به مبارزه با آن‌ها می‌پرداختند و پس از قطع سر رقبای خود، آن را به رؤسای قبیله تحویل می‌دادند و در عوض یک علامت خال‌کوبی به نشانه قدرت روی صورت یا قفسه سینه آن‌ها حک می‌شد.

هرچه تعداد خال‌کوبی‌های این افراد بیشتر بود، قدرت و غرور آن‌ها نیز میان قبیله بالاتر می‌رفت چراکه هر خال‌کوبی نشان از کشتن یک دشمن قبیله داشت. جالب است بدانید که مردم کنیاک بر این باور بودند که هر مردی که بدون داشتن خال‌کوبی روی بدن یا قفسه سینه خود از دنیا برود، زندگی پس از مرگ بسیار زجرآوری را تجربه خواهد کرد.

شکار سر در ناگالند؛ رسم وحشتناک قبایل هند به نشانه غرور

البته با ظهور دوره مدرنیته، بسیاری از آئین مردم هند تغییر کرده است و دیگر مردم کنیاک دیگر این رسم وحشتناک را به جا نمی‌آورند، با این حال همچنان روح خشونت و شجاعت را میان خود و به پیروی از اجداد حفظ کرده‌اند. البته مردم این قبیله، با درست کردن سرهایی از جنس چوب متفاوت با گذشته آئین خود را برگزار می‌کنند و سر و صورت‌های آن‌ها مملو از تاتوهایی است که قدرت آن‌ها را به تصویر می‌کشد. همچنان افرادی از نسل شکارچیان سر میان مردم کنیاک زنده مانده‌اند و همواره به نقل روایت‌هایی از دوران قدیم و شجاعت مردم خود در قربانی کردن سایر قبایل برای دیگران می‌پردازند تا حس غرور و قدرت را میان آن‌ها تقویت کنند.

کد خبر 671960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.