بیش از ۴۵ درصد خانوارهای معیشت‌بگیر کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: بیش از ۴۵ درصد خانوارهای معیشت‌بگیر کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار هستند و طی سه ماه گذشته سال جاری، مستمری مددجویان کمیته امداد استان اصفهان با افزایش ۲۰ درصدی پرداخت شده است.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بیش از ۴۵ درصد خانوارهای معیشت‌بگیر، زنان سرپرست خانواده هستند، اظهار کرد: سال جاری ۱۱۹ هزار و ۴۹۵ خانوار معیشت‌بگیر تحت حمایت این نهاد هستند که ۵۴ هزار و ۴۵۵ خانوار به سرپرستی زنان است و امیدواریم برای خودکفایی این بخش از جامعه هدف بتوانیم با مساعدت خیران گام‌های مؤثری برداریم.

وی با تاکید بر اینکه در سه ماهه ابتدای سال جاری، مستمری مددجویان با افزایش ۲۰ درصدی پرداخت شده است، افزود: در سه ماهه نخست سال جاری، بیش از ۳۴۷ میلیارد و ۳۲۹ میلیون تومان مستمری به خانواده‌های معیشت‌بگیر تحت حمایت پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به سرانه مستمری خانواده‌ها براساس بعد خانوار تصریح کرد: هر ماه برای خانوارهای یک‌نفره ۶۶۰ هزار تومان، دونفره ۹۳۶ هزار تومان، سه‌نفره یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان، چهارنفره یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفر به بالا دو میلیون و ۶۴ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۱ هزار و ۶۴۶ خانوار یک‌نفره، ۳۸ هزار و ۱۶۶ خانوار دونفره، ۱۶ هزار و ۶۸۹ خانوار سه‌نفره، ۹۲۴۰ خانوار چهارنفره و ۳۷۷۰ خانوار پنج نفر به بالا تحت حمایت هستند که ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

کد خبر 671951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.