تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی یزد عملیاتی می‌شود

شهردار یزد با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در حوزه همکاری با شهرهای گیومری ارمنستان و یاسبرین مجارستان وجود دارد، گفت: تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی یزد تقویت و عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی صبح امروز _ شنبه هفدهم تیرماه _ در دیدار هیئت‌های اعزامی یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان به شهر میراث جهانی یزد، اظهار کرد: یزد و یاسبرین بیش از دو دهه است که با یکدیگر خواهرخوانده هستند و از اینکه این پیمان منعقد شده و ادامه پیدا کرده است، خوشحال هستیم.

وی افزود: شهر گیومری از سال ۲۰۲۰ به شهرهای خواهرخوانده یزد اضافه شده است، از این بابت خوشحال هستیم و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.

شهردار یزد با اشاره به میهمان‌نوازی مردم ایران به ویژه شهر یزد، خاطرنشان کرد: همه ما شهروندان یاسبرین و گیومری را همانند شهروندان خودمان ارج می‌نهیم و برای آنها احترام قائل هستیم.

محی‌الدینی با بیان اینکه زمان فراگیری کرونا بسیاری از مراودات و برنامه‌ها در طول چند سال متوقف شد، تاکید کرد: شهرداری یزد از چند سال گذشته تصمیم گرفته است که به صورت جدی تفاهم‌های خواهرخواندگی و پیوندهای ایجاد شده را تقویت کند.

وی ادامه داد: آبان‌ماه امسال نشست و همایشی با حضور تمام خواهرخوانده‌های شهر میراث جهانی یزد برگزار خواهد شد و یزد میزبان هیئت‌های اعزامی از این شهرها است.

شهردار یزد با بیان اینکه یزد یک شهر ۶۰۰ هزار نفری است و در جمع کلان‌شهرهای ایران قرار گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم که هیئت‌های مجارستانی و ارمنستانی سفر خوبی را در یزد تجربه کنند.

مجارستان فرصت‌های خوبی در حوزه دانشگاهی دارد

محی‌الدینی با تاکید بر اینکه یزد ظرفیت‌های غنی برای سرمایه‌گذاری دارد، اضافه کرد: فرصت‌های زیادی را در کشور مجارستان و از طریق خواهرخوانده خودمان شهر یاسبرین مشاهده کردیم که قصد داریم در ارتباط با آن صحبت کنیم.

وی یکی از فرصت‌های موجود در مجارستان را دانشگاه‌های این کشور به ویژه در حوزه پزشکی دانست و افزود: این آمادگی وجود دارد که در حوزه همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های مجارستان از طریق دانشگاه یزد، اقدامات خوبی انجام شود.

شهردار یزد اظهار کرد: در حوزه صنعتی و نرم‌افزاری فرصت‌های خوبی در کشور مجارستان وجود دارد و می‌توانیم با استعدادهایی که در ایران و یزد وجود دارد، همکاری‌هایی را با مجارستان و یاسبرین داشته باشیم، به علاوه با توجه به نیازهایی که در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات وجود دارد می‌توانیم تفاهم‌ها و همکاری‌هایی با یکدیگر داشته باشیم.

محی‌الدینی ادامه داد: مجارستان در حوزه پسماندهای ساختمانی نیز اقدامات خوبی داشته است و می‌توانیم در این زمینه همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

شهردار یزد گفت: در ایران و شهر یزد فرصت‌های دانشگاهی و صنعتی از جمله کاشی و سرامیک، نساجی و صنایع‌دستی وجود دارد و می‌توانیم در این حوزه‌ها همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

محی‌الدینی افزود: امیدوارم پایان این سفر فرصت خوبی باشد تا بتوانیم منافع مشترک هر دو شهر را تأمین کنیم، در دیدارهایی که امروز و فردا هماهنگ شده است، نمایندگانی از شهرداری و شورای اسلامی شهر هیئت‌های اعزامی را همراهی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام تفاهم‌نامه‌هایی که میان دو شهر انجام می‌شود را تا به نتیجه رسیدن عملیاتی مفاد آن پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 671950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.