از میوه همسایه‌گرایی تا جای سیلی جنین بر صورت صهیونیست‌ها

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه هفدهم تیرماه ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «چشم تا چشم؛ عاشقان علی (ع)» نوشت: جشن عید سعید غدیر، باشکوه‌تر، پرشورتر و مردمی‌تر از هر سال دیگری روز گذشته در شهرهای کشور برگزار شد. خیابان‌های اصلی ۷۰ شهرستان با قدوم عاشقان ولایت، سرشار از عطر امامت و ولایت بود. در تهران، این مراسم به صورت ویژه‌ای برگزار شد. «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» به عنوان مراسمی که مردم، بانی و برگزارکننده اصلی آن بودند، در فاصله میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی برگزار شد. جا به جا، موکب‌های گروه‌های مردمی و جهادی، غرفه‌ها و پایگاه‌ها، انواع پذیرایی و خدمات را به مردم ارائه می‌کردند.

هر گروه، هیأت یا جمعیتی، براساس زمینه فعالیتشان در «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» حضور یافتند. بعضی‌ها که در زمینه کارهای فرهنگی فعال بودند، غرفه‌ها و ایستگاه‌های سرودخوانی یا برگزاری بازی و سرگرمی برای بچه‌ها دایر کردند. هرکه با هرچه بلد بود، در هر زمینه‌ای که فعالیت داشت در این مسیر ۱۰ کیلومتری حاضر شده بود. اما در پس این تنوع، یک وحدت هم وجود داشت.

گرچه هرکس بر اساس زمینه کاری و فعالیت یا ذوق و سلیقه خود در این میهمانی حاضر شده بود، اما چه این حاضران و چه مردم بسیاری که با شوق و علاقه در این مسیر طولانی حاضر شدند، همه یک نیت و یک هدف داشتند؛ بزرگداشت عید سعید غدیر خم، عید ولایت و امامت؛ عید و روزی که دین مسلمانان، به فرموده خدا و رسول او، در این روز تکمیل شده است.

از میوه همسایه‌گرایی تا جای سیلی جنین بر صورت صهیونیست‌ها

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ارتقای سلامت ایرانیان با «غدیر»» نوشت: غدیر دومین کلان بیمارستانی است که طی شش ماه گذشته به ظرفیت درمانی کشور افزوده شده‌است. اسفند ماه سال گذشته نیز با افتتاح کلینیک هزار تخت خوابی مهدی (عج) در کنار بیمارستان امام خمینی (ره) به مناسبت نیمه شعبان، ظرفیت گسترده‌ای در بخش دولتی به حوزه بهداشت و درمان کشور اضافه شد. روز گذشته هم با افتتاح بیمارستان غدیر گام دیگری در راستای خدمت‌رسانی در نظام سلامت برداشته شد.

پروژه ساخت کلان بیمارستان غدیر در قالب طرح توسعه بیمارستان شهدای تجریش به همت یکی از خیرین سلامت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع کلید خورد و در سال ۱۳۹۴ با پیشرفت فیزیکی حدود ۵ درصد برای تکمیل و احداث به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) واگذار شد.

با شروع دولت مردمی سیزدهم و تأکیدات آیت‌الله رئیسی مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عملیات اجرایی پروژه با فوریت پیگیری و با حمایت‌های مسئولان و اهتمام شبانه‌روزی، با هزینه‌ای بالغ بر ۱,۴۰۰ میلیارد تومان تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسید. کلان بیمارستان مدرن و مجهز غدیر با زیربنای ۶۲ هزار متر مربع در پنج بلوک و ۱۳ طبقه با ظرفیت ۸۲۱ تخت در تراز و استانداردهای جهانی از جمله اتاق عمل‌های جراحی هوشمند با ۲۴ تخت، بخش‌های ویژه CCU، NICU، ICU، زایمان LDR، اورژانس پیشرفته مجهز به هلی‌پورت هوایی، آنژیوگرافی مغز، تصویربرداری، دیالیز فیزیوتراپی درمانگاه‌های فوق‌تخصصی، آزمایشگاه بخش‌های بستری زنان و مردان و کودکان، با به‌کارگیری کادر مجرب و بهره‌گیری از فناوری‌های روز جهان با رعایت استانداردهای درمانی به عنوان یکی از کلان بیمارستان‌های مطرح در غرب آسیا پروژه‌ای مهم در تسهیل هرچه بیشتر فرایند درمان برای بیماران از سراسر ایران است. این بیمارستان مجهز به پیشرفته‌ترین هلی‌پورت اورژانس با قابلیت ارتباط با سازمان هواپیمایی کشوری و اورژانس کشور است که از طریق آن مصدومان در کمترین زمان با بالگرد به این بیمارستان منتقل می‌شوند.

از میوه همسایه‌گرایی تا جای سیلی جنین بر صورت صهیونیست‌ها

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «حزب‌الله برای جنگ با اسرائیل آماده است؛ نصرالله استاد تشخیص نقاط ضعف ما است» نوشت: رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آمادگی حزب‌الله برای جنگ با این رژیم خبر دادند و اذعان کردند دبیرکل این جنبش استاد تشخیص نقاط ضعف رژیم اسرائیل است.

به نظر می‌رسد که وحشت صهیونیست‌ها از حزب‌الله و دبیرکل آن، «سیدحسن نصرالله»، پایانی ندارد. امروزه حزب‌الله لبنان گرچه همچنان یک جنبش دانسته می‌شود و همچنان با این عنوان خوانده می‌شود، اما تبدیل به یک ارتش کامل و البته مرموز شده است.

اگر برای پیدا کردن اطلاعات در مورد توان نظامی این جنبش جست‌وجویی فراوان کنید، با اطلاعاتی روبه‌رو می‌شوید که کمابیش مبهم هستند؛ مثلاً «برآوردها تا سال ۲۰۱۷ میلادی نشان می‌دهد» که حداکثر قابلیت حزب‌الله لبنان برای بسیج نیرو در حدود ۵۰ هزار جنگجو است؛ پرسش این است که از آن برآوردها حدود ۵ سال می‌گذرد، حالا اوضاع چطور است؟ که البته دیگر اطلاعاتی در دسترس عموم نیست. در واقع حزب‌الله همواره در کنار نشان دادن بخش‌هایی از توانایی‌های خود بخش عمده‌ای را پنهان می‌کند. البته اطلاعات منتشر نشده ارتش رسمی هر کشوری نیز فراوان است، اما در مورد ارتش حزب‌الله این بخشِ در ابهام آن‌قدر زیاد هست که ارتش این جنبش را به نیرویی مرموز تبدیل کرده است.

منابع عبری‌زبان و صهیونیستی با اشاره به رخدادهای روزهای گذشته در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی اعلام کردند: «حزب‌الله آماده جنگ [با رژیم آپارتاید اسرائیل] است.» رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در مقابل اوضاع در جبهه داخلی این رژیم متفاوت و دراماتیک خواهد بود. همچنین، آن‌طور که مهر نوشته است، منابع عبری‌زبان و صهیونیستی با اذعان به توان سید حسن نصرالله، اعلام کردند: «نصرالله استاد تشخیص نقاط ضعف اسرائیل است.»

از میوه همسایه‌گرایی تا جای سیلی جنین بر صورت صهیونیست‌ها

روزنامه رسالت در صفحه نخست امروز خود با تیتر «جای سیلی جنین بر صورت صهیونیست‌ها» نوشت: هفته پیش مبارزان فلسطینی گردان جنین با انتشار تصویری از خود در کنار دروازه جنین به رژیم صهیونیستی هشدار دادند، قادر به در هم شکستن این اردوگاه نیست، امری که جنگ ۴۸ ساعته در جنین آن را به اثبات رساند. این تصویر به شکل عجیبی برای محافل صهیونیستی گران آمد و حتی باعث شد که شماری از نظامیان صهیونیست در حین یورش وحشیانه خود به این منطقه عکس یادگاری به همان شکل بگیرند.

به اعتقاد کارشناسان گرچه واکنش به این تصویر واکنش یک ارتش تا بن دندان مسلح و کلاسیک به شماری از مبارزان فلسطینی که قدرتمندترین سلاح آنها مسلسل است، قابل قیاس نیست، اما به صرف این اقدام آنها نیز بیانگر میزان نگرانی و وحشتی دارد که نظامیان صهیونیست از قدرت مبارزان فلسطینی به طور اعم و گردان‌های جنین وابسته به سرایا القدس دارند.

به نوشته شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی واکنش نظامیان صهیونیست باعث شد تا فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی تحقیقات خود را در این زمینه و خطرات احتمالی که این اقدام آنها می‌توانست برای عملیات در جنین به وجود آورد آغاز کرده است.

در این بین یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد که دستاوردی که عملیات جنین برای اسرائیل دارد، مانند فایده قرص مسکن برای بیماری است که از او قطع امید کرده‌اند. آوی یسخاروف، تحلیلگر روزنامه یدیعوت احارانوت در شماره اخیر خود نوشت: فلسطینی‌ها هم می‌دانستند که اسرائیل (حرات) انجام عملیات دیوار بازدارنده ۲ را در جنین ندارد، از این‌رو اطمینان داشته باشید که افراد مسلح در کوتاه‌مدت آینده به اردوگاه باز خواهند گشت و عملیات (ضد صهیونیستی) خود را از سر خواهند گرفت.

از میوه همسایه‌گرایی تا جای سیلی جنین بر صورت صهیونیست‌ها

روزنامه فرهیختگان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «قمار اتحادیه اروپا؛ دست ایران هسته‌ای باز می‌شود» نوشت: تابستان سال گذشته بود که ایران و آمریکا برای انجام مذاکرات غیرمستقیم در دوحه برای احیای برجام گفت‌وگوها را آغاز کردند. بعد از اعلام به نتیجه نرسیدن گفت‌وگوها، شورای امنیت در ۹ تیر ۱۴۰۱ جلسه‌ای تشکیل داد. مقامات غربی سعی کردند با تشدید فشارها ایران را وادار به پذیرش خواسته‌های آمریکا کنند. نماینده آمریکا در این جلسه سعی کرد با بیان این نکته که ایران خواسته‌های فرابرجامی دارد و ما ماه‌ها است برای پذیرش توافق آماده هستیم، توپ را به زمین ایران بیندازد و ایران را مقصر به نتیجه نرسیدن گفت‌وگوها معرفی کند.

با این حال، ایران با بررسی متن پیشنهادی‌ای که بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارائه کرد، پیشنهادات و شروط خود، نسبت به نتیجه رسیدن یک توافق برای بازگشت آمریکا به برجام را ارائه داد. آمریکا درنهایت با پاسخ دیرهنگام به شروط ایران و تکرار دوباره این گزاره که ایران خواسته‌های فرابرجامی دارد به ادامه مقصرنمایی ایران برای به نتیجه نرسیدن گفت‌وگوها ادامه داد. غربی‌ها درنهایت همزمان با شروع ناآرامی‌ها در خیابان‌های ایران، زیر میز مذاکره زدند.

فروکش کردن ناآرامی‌های پاییز، اما اثبات کرد که غربی‌ها در محاسباتشان اشتباه کردند و چاره‌ای جز ادامه مذاکره و توافق با ایران از مسیر دیپلماسی ندارند. اخیراً نیز در میان تأیید و تکذیب مقامات غربی زمزمه‌هایی از به نتیجه رسیدن یک توافق میان ایران و غرب به گوش می‌رسد. برخی حمله به کمپ منافقین در آلبانی و تبادل زندانیان را در راستای به نتیجه رسیدن یک توافق ارزیابی می‌کنند.

از میوه همسایه‌گرایی تا جای سیلی جنین بر صورت صهیونیست‌ها

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «میوه همسایه‌گرایی» نوشت: بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی و تقویت همکاری با کشورهای همسایه در مقایسه با دولت گذشته، دو مولفه‌ای بوده که دولت سیزدهم از ابتدای کار خود بر آن تاکید داشته و به سمت عمل به آن گام برداشته است. گواه این ادعا را می‌توان در تقویت همکاری‌ها با سفرهای دیپلماتیک رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه به کشورهای همسایه، احیای روابط ایران با عربستان سعودی و این اواخر نیز عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای دانست.

اما جدا از گسترش همکاری با همسایگان، دولت سیزدهم محدود به کشورهای منطقه نشد و در ادامه رویکرد متوازن خود در دستگاه دیپلماسی، به سمت اصلاح، توسعه و احیای روابط با کشورهای آفریقایی و جهان اسلام نیز گام برداشت.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پنجشنبه هفته گذشته با علی الصادق علی، سرپرست وزارت خارجه سودان در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

ر این دیدار که نخستین دیدار دو مسئول دستگاه دیپلماسی ایران و سودان بعد از هفت‌سال‌ونیم قطع روابط دو کشور بود، دو طرف درباره سوابق روابط گسترده ایران و سودان در دوره پیش از قطع روابط از سوی سودان به گفت‌وگو پرداختند. وزیر امور خارجه کشورمان و علی الصادق علی در این دیدار نحوه از سرگیری قریب‌الوقوع مناسبات دیپلماتیک ایران و سودان را مورد گفت‌وگو، بررسی و تبادل نظر قرار دادند و اظهار امیدواری کردند هرچه سریع‌تر روابط تهران-خارطوم به حالت عادی برگردد.

از میوه همسایه‌گرایی تا جای سیلی جنین بر صورت صهیونیست‌ها

کد خبر 671890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.