پیش‌بینی بورس در هفته جاری / شاخص کل در هفته گذشته ۴۹ هزار واحد رشد کرد

در نیمه دوم معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته، عرضه‌ها در بازار افزایش پیدا کرد اما نرخ دلار در بازار غیررسمی رشد ملایمی داشت که این دو مهم می‌تواند در معاملات بورس امروز موثر باشد، قابل ذکر است که شاخص کل در هفته گذشته ۴۹ هزار واحد رشد کرد و موفق شد از مقاومت دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد عبور کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بورس در هفته گذشته از جو منفی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها درآمد و تقریباً به تعادل رسید و به مراتب وضعیت بهتری نسبت به روزهای قبل تجربه کرد. شاخص کل بورس در هفته اول ۹ هزار و ۴۹۰ واحد افت کرد اما یکشنبه، ۱۳ هزار و ۴۸۰ واحد رشد کرد و توانست منفی روز اول هفته را جبران کند.

این روند مثبت ادامه داشت و روز دوشنبه شاخص کل ۲۶ هزار و ۴۳ واحد، سه شنبه ۱۸ هزار و ۶۸۶ واحد و چهارشنبه ۵۷۱ واحد رشد کرد تا بازار با روند مثبت به استقبال هفته جاری برود، در مجموع بازار، هفته گذشته از شوک اخبار منفی خارج شد و توانست با افزایش ۴۹ هزار و ۲۹۰ واحدی از مقاومت مهم دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد عبور کند.

روز شاخص کل
شنبه ۹,۴۹۰-
یکشنبه ۱۳,۴۸۰
دوشنبه ۲۶,۰۴۳
سه‌شنبه ۱۸,۶۸۶
چهارشنبه ۵۷۱
عملکرد ۴۹,۲۹۰

اما شاخص کل در روز آخر هفته گذشته (چهارشنبه) با ۵۷۱ واحد رشد کار خود را به پایان رساند اما نکته قابل توجه در معاملات آن بود که در انتهای بازار عرضه‌ها شدت گرفت، به همین علت احتمال دارد در نیمه اول بازار امروز شاهد افزایش عرضه باشیم.

در خصوص نرخ خوراک همچنان گمانه زنی‌ها ضد و نقیض است، بر اساس منابع پیش بینی شده در تبصره ۱۴ بودجه ۱۴۰۲، با احتساب نرخ خوراک هفت هزار تومانی پتروشیمی‌ها و گاز ۱۶۰۰ تومانی سیمانی‌ها، منابع ۲۷۵ همتی تبصره ۱۴ حدود ۳۷ همت کسری خواهد داشت و به همین علت این گمانه‌زنی وجود دارد که شاید دولت نرخ هفت هزار تومانی را تأیید کند. قابل ذکر است که این نرخ قرار است از ابتدای تیرماه برای صنایع حساب شود، پیش از این نرخ خوراک ۴,۲۰۰ تومان بود. البته به گفته یکی از مدیران عامل صنایع پتروشیمی کشور، دولت با گران نشدن نرخ خوراک پتروشیمی‌ها موافقت کرده است.

البته افزایش ملایم نرخ دلار در بازار غیررسمی نیز می‌تواند در بازار هفته جاری مؤثر باشد اما با توجه به بالا و پایین‌ها و اخبار مثبت و منفی زیاد در روزهای گذشته، احتمالاً سهامداران احتیاط در معاملات را چاشنی کار خود کنند.

کد خبر 671871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.