پاکسازی حاشیه و بستر رودخانه زاینده‌رود در شهر فلاورجان

شهردار فلاورجان با اشاره به پاکسازی حاشیه رودخانه تا حریم روستای هویه و جمع‌آوری روزانه بیش از ۲۲ تن زباله، گفت: رفت‌وروب بیش از ۵۵۰ هزار مترمربع از معابر اصلی و ۶۵ هزار مترمربع از معابر فرعی به صورت روزانه از اقدامات شهرداری فلاورجان است.

محمدعلی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای زیباسازی شهر ترمیم جداکننده‌های مسیر رفت و برگشت، حدفاصل خیابان قرنی (ضلع شرق اتوبان ذوب‌آهن) به میدان شهید مرتضی مطهری (ورودی پل تاریخی ورگان) انجام شد.

وی افزود: تابلوهای «سگ‌گردانی در پارک ممنوع» در نقاط مختلف پارک‌ها و فضاهای سبز سطح شهر در راستای تأمین امنیت و آرامش روانی شهروندان نصب شده است.

شهردار فلاورجان خاطرنشان کرد: ساماندهی و تعویض تعدادی از سطل‌های زباله داخل پارک‌ها و فضاهای سبز سطح شهر و جایگزین شدن سطل‌های زباله دوقلو همراه با نصب اتیکت در راستای تفکیک زباله از مبدأ (پسماند خشک و پسماند تر) از دیگر اقدامات است.

عزیزی اضافه کرد: ایمن‌سازی مجموعه بازی کودکان به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی در سطح پارک‌ها و فضاهای سبز شهر در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه زمین‌های بایر سطح شهر توسط واحد اجرایی و خدمات شهری شهرداری از هرگونه نخاله و ضایعات پاکسازی شده است، تصریح کرد: پاکسازی حاشیه و بستر رودخانه زاینده‌رود، تسطیح، زیرسازی و بیس‌ریزی کوچه شهید زکی‌برام، خیابان توحید و کوچه‌های محله سعادت‌آباد، لایروبی و شست‌وشوی مسیرهای دفع آب‌های سطحی حد فاصل جاده گردشگری تا خیابان شهدا در محله گارماسه انجام شد.

شهردار فلاورجان با اشاره به پاکسازی حاشیه رودخانه تا حریم روستای هویه و جمع‌آوری روزانه بیش از ۲۲ تن زباله، گفت: رفت‌وروب بیش از ۵۵۰ هزار مترمربع از معابر اصلی و ۶۵ هزار مترمربع از معابر فرعی به صورت روزانه از دیگر اقدامات شهرداری فلاورجان است.

عزیزی با اشاره به اقدامات شهرداری در حفظ عرصه فضای سبز شهری به مساحت ۱۰۳ هکتار افزود: سم‌پاشی و مبارزه با آفات درختان سطح شهر و پارک‌ها، احیای بیشه گارماسه، کاشت درخت و اجرای پروژه آبیاری تحت فشار توتستان گارماسه، پیگیری خرید پساب قهدریجان برای آبیاری فضای سبز شهری از دیگر اقدامات شهرداری در این حوزه است.

کد خبر 671830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.