مرموزترین مکان‌های دنیا + تصاویر و ویژگی‌ها

مرموزترین مکان‌های دنیا شامل آبشار خون قطب جنوب، جنگل کج لهستان، دروازه جهنم ترکمنستان، آبشار شعله ابدی نیویورک و جزیره عروسک‌ها در مکزیکوسیتی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همیشه بازدید کردن از زیباترین مکان‌های روی زمین و جاذبه‌های تاریخی شهرهای جهان، انتخاب مناسبی نیست، بلکه گاهی باید به دیدن مکان‌هایی برویم که رازهایی به همراه دارند و باید قوه تخیل و ادراک خود را به کار گیریم و به رمزگشایی از آنها بپردازیم. این مکان‌های اسرارآمیز برای سال‌های زیاد، باعث سردرگمی انسان‌ها شده است. بعضی از این مکان‌ها ساخته دست بشر و بعضی دیگر طبیعی هستند و داستان‌های متفاوتی برای گفتن دارند. در ادامه به مرموزترین مکان‌های دنیا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها می‌پردازیم:

آبشار خون، قطب جنوب

قطب جنوب، مقصدی است که مسافران باید حداقل یک بار در طول عمر خود از آن دیدن کنند. این منطقه فقط به خاطر یخ‌های غول پیکر، برف و پنگوئن‌های بزرگ خود معروف نیست، بلکه اسرار شناخته زیادی در آن وجود دارد. یکی از مکان‌های مرموز قطب جنوب، آبشار خون است. این منظره ترسناک به دلیل ریزش آب‌های شور که از دل یخ بیرون آمده و به دریاچه بانی می‌ریزد، ایجاد شده است. رنگ قرمز یا خونی این آبشار به اکسید آهن موجود در آب نسبت داده می‌شود. این پدیده قرمز رنگ که تمام فکر و ذهنتان را به خود مشغول می‌کند، یکی از دورافتاده‌ترین و عجیب‌ترین مکان‌های جهان است که بازدید از آن بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود.

مرموزترین مکان‌های دنیا+ تصاویر و ویژگی‌ها

جنگل کج، لهستان

جنگل کج، مکانی با ۴۰۰ درخت به شکل علامت سوال معکوس است که در نزدیکی شهر "گریفینو" قرار دارد. چشم‌انداز جنگل، آن را شبیه صحنه‌ای از یک قلمروی فانتزی نشان می‌دهد و قدم زدن در آن وحشتناک است. اگرچه موضوعات زیادی به عنوان علت این پدیده منحصربه‌فرد ذکر شده است، اما دلیل واقعی شکل‌گیری این مکان عجیب تا حد زیادی ناشناخته باقی مانده است. خم شدن درختان همه در یک جهت، باعث می‌شود که مردم نسبت به این جنگل مرموز بیشتر کنجکاو شوند.

مرموزترین مکان‌های دنیا+ تصاویر و ویژگی‌ها

دروازه جهنم، ترکمنستان

دروازه جهنم، یکی از مکان‌هایی است که هر سال، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این دروازه که به نام دهانه گاز دروازا (Darvaza Gas Crater) نیز شناخته می‌شود، یک میدان گازی در ترکمنستان است که به‌طور مداوم در حال سوختن است. این مکان نه تنها یکی از اسرارآمیزترین، بلکه یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های جهان محسوب می‌شود که در طول یک پروژه حفاری گاز طبیعی در روسیه کشف شد. بازدید از دروازه جهنم برای عموم افراد آزاد است و اسرار این حفره مرموز، کارشناسان زیادی را به خود مشغول کرده است.

مرموزترین مکان‌های دنیا+ تصاویر و ویژگی‌ها

آبشار شعله ابدی، نیویورک

آبشار شعله ابدی در غرب نیویورک قرار دارد و یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی دنیا به‌شمار می‌رود. در واقع شعله کوچکی در مرکز این آبشار وجود دارد که گاز طبیعی، باعث روشن ماندن آن در طول سال شده است. غار کوچکی که در پایین آبشار قرار دارد، محل انتشار گازهای طبیعی است. اگرچه آتش آبشار شعله ابدی بیشتر سال روشن است، اما گاهی اوقات نیز خاموش می‌شود و پس از آن توسط افرادی که از آن بازدید می‌کنند، دوباره روشن می‌شود. گردشگران می‌توانند از این جاذبه مرموز در پارک ریج‌چستنات (Chestnut Ridge Park ) در غرب نیویورک دیدن کنند و علاوه بر مناظر شعله‌های آتش در پشت آبشار، از تفریحات اطراف پارک نیز لذت ببرند.

مرموزترین مکان‌های دنیا+ تصاویر و ویژگی‌ها

جزیره عروسک‌ها، مکزیکوسیتی

با ورود به جزیره عروسک‌ها، ترس تمام وجودتان را ترس فرا می‌گیرد؛ این همان موضوعی است که باعث شده است جزیره عروسک‌ها به عنوان یکی از ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین مناطق توریستی دنیا شناخته شود. این جزیره پر از موجودات خزنده، عروسک‌هایی با چشم‌های باز و اندام‌های گل‌آلود و کثیف است. برخی افراد مدعی هستند که گاهی صدای زمزمه عروسک‌ها را با یکدیگر را شنیده‌اند و بسیار وحشت کرده‌اند. برای بازدید از این مکان شگفت‌انگیز، گردشگران باید یک تور قایق بگیرند و خود را به جنوب مکزیکو سیتی و کانال‌های Xochimico برسانند.

مرموزترین مکان‌های دنیا+ تصاویر و ویژگی‌ها

دریاچه هیلیر، استرالیا

دریاچه هیلیر یکی از مکان‌های اسرارآمیز جهان است که در کنار اقیانوس آرام، در جزیره میدل استرالیا (Middle Island) قرار دارد. آب این دریاچه، رنگ صورتی زیبایی دارد که آن را از اقیانوس آبی و پوشش گیاهی اطراف متمایز می‌کند. علت رنگ منحصربه‌فرد دریاچه هیلیر تا حد زیادی ناشناخته باقی مانده است، اما نظریه‌های بسیاری پیرامون آن وجود دارد. پذیرفته‌شده‌ترین نظریه این است که دریاچه، رنگ خود را در نتیجه حضور جلبک‌هایی به نام دونالیلا سالینا (Dunaliella Salina) گرفته است.

مرموزترین مکان‌های دنیا+ تصاویر و ویژگی‌ها

پارک ملی زمین‌شناسی ژانگی دانکسیا

پارک ملی زمین‌شناسی ژانگی‌دانکسیا که به کوهستان رنگارنگ چین معروف است، از تعداد زیادی صخره‌های قرمز شیب‌دار به ارتفاع چندین متر تشکیل شده است که این برآمدگی‌های رنگارنگ تا خط افق امتداد دارند. پارک ملی زمین‌شناسی ژانگی‌دانکسیا، توسط ماسه‌سنگ‌ها و مواد معدنی که در طول سال‌ها با جابه‌جایی صفحات تکتونیکی روی هم قرار گرفته‌اند، ایجاد شده‌اند. این مکان زیبا که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، یک مقصد ایده‌آل برای عکاسی محسوب می‌شود و هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

مرموزترین مکان‌های دنیا+ تصاویر و ویژگی‌ها

کد خبر 671812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.