برگزاری مشترک جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی با شهرهای کردنشین عراق

شهردار کرمانشاه از برگزاری مشترک جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی با شهرهای کردنشین عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهردار کرمانشاه میزبان هیئتی متشکل از مدیران اتاق‌های بازرگانی اقلیم کردستان عراق بود که برای شرکت در جشنواره اسب کرد به دعوت مقامات استان کرمانشاه به مدت سه روز در کرمانشاه حضور دارند. این ضیافت که در محوطه ساختمان شهرداری کرمانشاه برگزار و شامل برنامه‌های متنوعی بود و در این برنامه گفتگوهای تخصصی در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و سرمایه گذاری انجام گرفت.

در ابتدای این مراسم نادر نوروزی شهردار کلانشهر کرمانشاه ضمن خوش آمد گویی به مهمانان، اظهار کرد: برگزاری همایش‌های فرهنگی، ورزشی در کرمانشاه همچون جشنواره اسب کرد باعث مراودات بیشتر خصوصاً با اهالی شهرهای کردنشین عراق می‌شود و به دنبال اجرای برنامه‌های مشابه در آینده با هدف ارتقای مراودات با شهرهای کردنشین عراق خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: جاذبه‌های توریستی و گردشگری شهر کرمانشاه می‌تواند مورد استفاده اهالی شهرهای کردنشین عراق قرار بگیرد.

نوروزی تاکید کرد: طرح‌های سرمایه گذاری تا سقف هشت هزار میلیارد تومان با مشوق‌های لازم در شهر کرمانشاه توسط شهرداری تعریف شده است. کرمانشاه مهیای انجام سرمایه گذاری مشترک است و از هر گونه سرمایه گذاری در کرمانشاه استقبال می‌کنیم.

شهردار کرمانشاه با اشاره به برگزاری جشنواره اسب کرد اضافه کرد: برگزاری جشنواره اسب کرد نقطه عطفی بود تا مراحل ثبت جهانی اسب کرد انجام شود و موجب ارتقا روابط فرهنگی و شناخته شدن بیشتر و بهتر شهر کرمانشاه می‌شود و همچنین موجب تحکیم روابط فی مابین با شهرهای کردنشین عراق خواهد شد. شهرداری کرمانشاه آمادگی و تمایل دارد برنامه‌های مشترک فرهنگی و ورزشی با شهرهای کردنشین عراق برگزار کند.

نوروزی اضافه کرد: طبیعتاً اشتراکات فرهنگی بین کرمانشاه و شهرهای کردنشین عراق زیاد است و گفتگوهای خوبی صورت گرفت و امیدوارم مقدمه‌ای برای مراودات بیشتر با اقلیم کردستان عراق باشد.

شهردار کرمانشاه تاکید کرد: جشنواره اسب کرد با همت مهندس جهانبخش شکری و هیئت سوارکاری، میراث فرهنگی و استانداری کرمانشاه در کرمانشاه برگزار شد و اتفاق بسیار مبارکی بود و امید است شاهد ثبت جهانی اسب کرد باشیم که کمک مؤثری به معرفی بیشتر شهر کرمانشاه در حوزه گردشگری و ورزشی خواهد بود.

همچنین احمد کلاری نماینده اتاق‌های بازرگانی اقلیم کردستان عراق که مسئولیت هیئت اعزامی به کرمانشاه را برعهده داشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از استاندار کرمانشاه بابت بازگشایی مرز مسافری شوشمی تشکر کرد که باعث تسهیل در تردد اهالی استان حلبچه و اقلیم کردستان عراق به داخل ایران و خصوصاً استان کرمانشاه شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای شرکت در جشنواره اسب کرد که اتفاق بسیار مهم و مبارکی هست به کرمانشاه آمدیم و امیدوارم بسرعت اسب کردی ثبت جهانی شود.

نماینده اتاق‌های بازرگانی اقلیم کردستان عراق گفت: از مهمان نوازی همیشگی جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر می‌کنیم.

در حاشیه این مراسم پیرامون چگونگی ارتقا و تعمیق مراودات فرهنگی، اجتماعی و اقتصاد شهری و جذب سرمایه گذاران عراقی در پروژه‌های مدیریت شهری بحث و گفت‌وگو شد.

کد خبر 671810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.