ظرفیت‌های شهرستان کاشان در حوزه اوقات فراغت شناسایی شد

فرماندار ویژه کاشان گفت: قبل از ایام تعطیلات مدارس برای اوقات فراغت نوجوانان جلسات متعددی میان دستگاه‌های متولی در فرمانداری کاشان برگزار شد تا بدون هدررفت وقت ظرفیت‌ها شناسایی شود.

محمدشریف زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تابستان و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باید با برنامه‌ریزی دقیق هدفمند سپری شود تا با شناسایی ظرفیت آن‌ها به پرورش مدیرانی توانمند دست یابیم.

وی افزود: ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان منطقه کاشان با چهار مقوله علمی، معارفی، فرهنگی و مهارتی تقسیم بندی شده که با همکاری همه ارگان‌ها به این مهم توجه شده است.

زارعی با اشاره به غنیمت شمردن اوقات فراغت دانش آموزان، تصریح کرد: قبل از ایام تعطیلات مدارس برای اوقات فراغت نوجوانان جلسات متعددی بین دستگاه‌های متولی در فرمانداری کاشان برگزار شد تا بدون هدر رفت وقت ظرفیت‌ها شناسایی شود.

وی افزود: اکثر خانواده‌های کاشانی خود به این مقوله اندیشیده و حتی با هزینه کردن به آموزش فرزندان خود در شاخه‌های مختلف اهتمام دارند.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به دسترسی آسان و کم هزینه آموزش برای اقشار مختلف منطقه گفت: سعی شده همه ارگان‌ها در زمینه آموزش علمی فرهنگی و اردوهای تفریحی تقسیم وظایف کرده و همه توانمندی خود را از جمله سخت افزار و نرم افزار را پای کار آورند تا تابستانی پر بار را برای فرزندانمان رقم بزنند.

وی تاکید کرد: با هم افزایی از ظرفیت‌های مجموعه‌های ورزشی تفریحی نیز در این حوزه استفاده و با توجه به اینکه بالغ بر ۲۰۰ آموزشگاه آزاد در منطقه وجود دارد تسهیلگری خوبی در آموزش انجام شده و به دو صورت حضوری و آنلاین ارائه خدمت می‌دهند و موظف به ارائه خدمات آموزشی با درصد بالای تخفیف هستند.

زارعی اضافه کرد: تنوع این آموزشگاه‌ها را در
دوره‌های توانمندسازی فرزندان‌مان که به صورت حضوری و یا برخط انجام می‌گیرد در حوزه‌های مختلف صنعت و هنر شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه پایگاه فرهنگی شهید طوغانی که باشگاهی پهلوانی است با محوریت شهدا میزبان اردوهای تفریحی آموزشی برای دانش آموزان است، گفت: مدارس فوتبال برای دختران و پسران به صورت رایگان برای دانش آموزان از جمله فضاهای آموزشی قابل دسترس در این ایام است.

زارعی همچنین از تبادل فرهنگی آموزشی سمن‌ها نام برد و گفت: مقرر شده تا سمن‌ها از ظرفیت کلاس‌های آموزش و پرورش استفاده می‌کنند و در آموزش محتواسازی با استفاده از هنرمندان خلاق در این شهر استفاده و دانش آموزان را توانمند کنند.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه‌ها افزود: دانشگاه کاشان مجموعه ورزشی و استخر خود را در اختیار نوجوانان و جوانان قرار داده و دانشگاه پیام نور نیز دوره‌های آموزشی علمی را کلید زده و فعالیت فرهنگی خود را اعلام کرده است.

فرماندار ویژه کاشان تصریح کرد: در تمام مجموعه‌های شهرستان کلیه خدمات سخت افزاری و امکانات نرم افزاری برای بهره گرفتن هر چه بهتر نوجوانان و جوانان از اوقات فراغت خود به کار گرفته شده است.

وی افزود: همگرایی دستگاهی سبب می‌شود افراد بیشتری تحت پوشش طرح اوقات فراغت قرار بگیرد و از آن استفاده کنند همچنین بسیاری از خانواده‌ها مایل هستند که فرزندان خود را حتی با هزینه کردن به کلاس‌های آموزشی ترغیب کنند ما نیز در این زمینه به کمک آنها آمدیم و برای استعدادیابی جوانان و نوجوانان سعی داریم تا با استفاده از کارشناسان و مربی‌های مختلف ظرفیت‌های ویژه دانش آموزان شناسایی شود و به دنبال آن آموزش‌های مهارتی برای آنها انجام شود.

زارعی خاطرنشان کرد: افرادی که در این مسیر به عنوان ظرفیت‌های ویژه منطقه شناسایی می‌شوند، بر اساس علاقمندی و پتانسیل در مسیر سرمایه گذاری ما قرار می‌گیرید تا مدیرانی توانمند و خلاق پرورش یابند.

وی افزود: ما باید جوان و نوجوان خود را با حوزه‌های مختلف از جمله صنعت و هنر آشنا کنیم که در این خصوص با آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای ارتباط گرفتیم و نیز از ظرفیت هنر می‌توان در حوزه تبیین و ارزش‌ها استفاده کرد زیرا زبان هنر بسیار گویا و توانمند است.

فرماندار ویژه کاشان خاطر نشان کرد: مدت‌های بسیاری است ظرفیت‌های هنرمندان در منطقه کاشان مغفول مانده و دستگاه‌های متولی فرهنگی در دوره‌های قبل ضعیف عمل کرده و برنامه محور نبودند. سیاست امروز ما حمایت از هنرمندان متعهد است و متقابلاً از ظرفیت آنها برای برجسته سازی و ارتقا فرهنگ‌های دینی ارزشی استفاده می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه این مدت دوماهه فرصت خوبی برای شناخت و افزایش اندوخته نوجوانان است گفت: امیدواریم خانواده‌ها با همکاری دستگاه‌های متولی در این زمینه فرصت‌های طلایی را برای فرزندان خود رقم بزنند.

کد خبر 671749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.