سرعت غیرمجاز و نامطمئن، عامل بسیاری از تصادفات رانندگی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان سرعت نامطمئن در رانندگی را عامل وقوع بسیاری از تصادفات اعلام کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سرعت نامطمئن در رانندگی، منشأ بسیاری از تصادفات رانندگی است؛ به طوری که بخش قابل توجهی از میزان تصادفات رانندگی در ایران طی سال‌های گذشته، ناشی از همین مقوله بوده است.

وی با بیان اینکه سرعت مجاز ایمنی را برای ما، وسایل نقلیه در حال حرکت و عابران پیاده به همراه خواهد داشت، افزود: طبق تحقیقات انجام شده در یک مسافت ۱۰۰ کیلومتری، راننده با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، تنها هفت دقیقه زودتر از خودرویی با سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت، به مقصد می‌رسد؛ بنابراین با کاهش سرعت، تنها با چند دقیقه تأخیر به مقصد می‌رسیم، اما با سرعت بالا، امکان بروز حادثه و در نتیجه تلف شدن زمان، متحمل شدن خسارت مالی و مشکلات جسمی برای خود یا دیگران دور از انتظار نخواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: افزایش سرعت در رانندگی، با طولانی‌تر شدن خط ترمز (از لحظه فشار به پدال تا توقف خودرو) ارتباط مستقیم دارد و اگر سرعت خودرو دو برابر شود، خط ترمز چهار برابر طولانی‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: در سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت، خط ترمز ۳۶ متر و در سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت، خط ترمز ۱۵۳ متر خواهد بود. در صورتی که حین داشتن سرعت بالا متوجه خطر شویم، به دلیل طولانی بودن خط ترمز، تخمین صحیح نقطه توقف خودرو کاهش می‌یابد و امکان برخورد وجود خواهد داشت.

کد خبر 671710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.