کلاهبرداری ۶ میلیاردی با آگهی جعلی تور مشهد

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: فردی که با درج آگهی تور زیارتی مشهد در سایت دیوار مبلغ شش میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود توسط مأموران این پلیس شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت بیش از ۵۰ نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه ثبت‌نام در تور زیارتی مشهد از آنها کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان در سایت دیوار با آگهی ثبت نام تور زیارتی مشهد مواجه شده، جهت ثبت‌نام با آگهی‌دهنده تماس گرفته و سپس وی به بهانه ظرفیت محدود با ارائه شماره کارت از آنها درخواست واریز ۳۰ میلیون ریال بابت ثبت‌نام هر نفر را کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: شاکیان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها بلیت سفر دریافت نکرده‌اند، بلکه آگهی دهنده از پاسخگویی به تماس آنها امتناع و آگهی را حذف کرده است. با بررسی مستندات و اظهارت شاکیان و انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی، مأموران موفق شدند یک متهم را در این رابطه شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ شش میلیارد ریال کلاهبرداری از مالباختگان برآورد شده است، خاطرنشان کرد: شهروندان برای خرید یا پیش خرید بلیت یا ثبت‌نام در تورهای سیاحتی و زیارتی، به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه و از خرید اینترنتی از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: بعضی تبلیغات موجود در سایت‌های واسطه‌گر با عناوین بلیت تخفیف‌دار، لحظه آخری، تورهای گردشگری سریع و و ارزان منتشر می‌شود به منظور کلاهبرداری است و افراد باید تا حد امکان به صورت حضوری و پس از تأیید هویت و اصالت ارائه دهنده خدمات، اقدام به واریز وجه و ارائه اطلاعات هویتی خود کنند.

کد خبر 671706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.