غبارآلودگی همچنان در اصفهان ادامه دارد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: فردا از شدت وزش باد کاسته می‌شود، اما غبارآلودگی کیفیت هوا همچنان ناسالم است.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم شرایط نسبتاً پایدار بر استان تا اواسط هفته آینده است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت صاف تا کمی ابری، غبارآلود گاهی وزش باد به نسبت شدید، در نیمه شمالی و شرقی استان گاهی شدید همراه با گردوخاک خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: کاهش دید و کیفیت هوا به ویژه در نیمه مرکزی و شرقی استان همچنان تداوم خواهد داشت. فردا از شدت وزش باد کاسته می‌شود، اما کیفیت هوا همچنان ناسالم است.

وی تصریح کرد: این شرایط تا امروز ادامه خواهد داشت و روز جمعه شانزدهم تیرماه از شدت آن کاسته می‌شود. دمای هوای از اواخر هفته جاری افزایش پیدا می‌کند.

آقایی درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با ورود سامانه نفوذ توده گردوخاک در استان، گفت: با فعالیت این سامانه از اواخر سه‌شنبه و تا اواسط امروز وزش باد شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای و فعال شدن کانون گردوخاک داخلی در مناطق شرقی و شمالی، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت و کاهش دید افقی در مناطق شمال، شرق، مرکز و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه در شهرستان‌هایی به ویژه انارک، چوپانان، نائین، اردستان، ورزنه، زواره، مهاباد، اصفهان، دولت‌آباد، شرق اصفهان، فرودگاه، آران و بیدگل، بادرود، کاشان و شهرضا پیش‌بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: وزش باد شدید در مناطق شرقی و شمالی و خیزش گردوخاک، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و احتمال اختلال در تردد در نیمه شمال و شرق استان و محورهای مواصلاتی با استان‌های قم، سمنان و یزد از اثرات مخاطرات این سامانه است.

وی ادامه داد: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه برای افراد آسیب‌پذیر، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، پارک نکردن خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره توصیه می‌شود.

آقایی با بیان اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: کاشان و بادرود با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 671704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.