همکاری‌های نفتی ایران و امارات توسعه می‌یابد

وزیر نفت ایران و وزیر انرژی امارات متحده عربی در حاشیه هشتمین سیمنار بین‌المللی اوپک دیدار و بر گسترش همکاری‌های نفتی دو کشور تأکید کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از شانا، جواد اوجی وزیر نفت ایران و سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی روز _چهارشنبه چهاردهم تیرماه_ در حاشیه نخستین روز هشتمین سمینار بین‌المللی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین دیدار و گفتگو کردند.

اوجی و مزروعی در این ملاقات و گفت‌وگوی دوجانبه بر گسترش همکاری‌های نفتی بین دو کشور تأکید کردند، تجارت نفت خام، گاز طبیعی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی از محورهای مذاکره بین دو طرف بود.

وزیران نفت و انرژی دو کشور ضمن تأکید بر سرمایه‌گذاری‌های مشترک و توسعه میدان‌های مشترک، وضع بازار نفت و امکان‌سنجی گسترش همکاری‌ها در حوزه نفت و گاز را بررسی کردند.

هشتمین سیمنار بین‌المللی اوپک با شعار «به‌سوی یک گذار انرژی پایدار و فراگیر» میزبان چند نشست وزارتی و میزگرد بلندپایه با حضور وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و برخی مهمانان ویژه از وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده غیراوپک و مصرف‌کننده، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان، محققان، کارشناسان و جامع دانشگاهی فعال در حوزه انرژی خواهد بود.

در مجموع، طی دو روز برگزاری این سیمنار (چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه)، چهار نشست وزارتی و ۶ میزگرد بلندپایه برگزار و درباره مهم‌ترین موضوع‌های مربوط به انرژی دنیا بحث و بررسی می‌شود.

هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک امروز به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 671691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.