استفاده از «ون» رویکرد جدید حمل‌ونقل همگانی در اصفهان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: بر اساس رویکرد جدید در توسعه حمل‌ونقل عمومی و با هماهنگی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و همکاری سازمان تاکسیرانی، قرار شد این شرکت با به‌کارگیری ناوگان ون در بعضی خطوط با معابر کم‌عرض یا تعداد مسافر کم، خدمت‌رسانی به شهروندان را انجام دهد.

سیدعباس روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اساسنامه شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه، وظیفه جابه‌جایی مسافر با استفاده از ناوگان انبوه‌بر شامل اتوبوس و مینی‌بوس بر عهده این شرکت است و نظارت و ساماندهی ون‌ها با سازمان تاکسیرانی است که بر اساس رویکرد جدید در توسعه حمل‌ونقل عمومی این موضوع دچار تغییراتی شده است.

وی افزود: با هماهنگی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان و همکاری سازمان تاکسیرانی، قرار شد شرکت واحد اتوبوسرانی با به‌کارگیری ناوگان ون در بعضی خطوط با معابر کم‌عرض یا تعداد مسافر، خدمت‌رسانی به شهروندان را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: به همین منظور از ابتدای مردادماه امسال هشت دستگاه ون در خطوط ۳۲ و ۶۱ مشغول فعالیت شده است و چنانچه بازخورد مناسبی از اجرای طرح از سوی شهروندان داشته باشیم، تعداد آن را بیشتر خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: بیشتر شکایات شهروندان در سامانه ۱۳۷ در رابطه با فعالیت‌های شرکت واحد، مربوط به زمان انتظار مسافران است که این امر ناشی از کمبود ناوگان بوده و مستلزم تأمین اتوبوس است؛ فرایند تأمین اتوبوس پرهزینه و زمان‌بر است، اما مدیریت شهری تلاش‌های خوبی را در دستور کار قرار داده است و در آینده نزدیک شاهد تأثیرات مثبت این اقدامات خواهیم بود.

روحانی تصریح کرد: در ایام نوروز اتوبوس‌های گردشگری ویژه مسافران نوروزی در مسیر تعیین شده از مبادی فرودگاه، باغ فدک و ایستگاه راه آهن به سمت مراکز تاریخی و تفریحی فعال است و در ایام ماه مبارک رمضان نیز سرویس‌دهی به مراکز مذهبی همچون گلستان شهدا به‌ویژه برای لیالی قدر و نماز عید سعید فطر انجام شده است؛ همچنین سرویس‌دهی به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی که به‌صورت گروهی توسط هتل‌ها یا مراکز دولتی و خصوصی درخواست اتوبوس دارند نیز انجام می‌شود.

کد خبر 671665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.