تصویب طرح توسعه بیمارستان فارابی در مجلس/ بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی احداث می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تصویب طرح توسعه بیمارستان فارابی در مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی که قرار است در استان اصفهان جایگزین بیمارستان‌های فرسوده شود هرچه زودتر آغاز به کار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاهین شیرانی امروز _پنجشنبه پانزدهم تیرماه_ در حاشیه آئین رونمایی از دستگاه پت‌سی‌تی‌اسکن بیمارستان فارابی و افتتاحیه اولین مرکز جامع سنجش و ارتقای سلامت منابع انسانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز به یمن ایام پربرکت عید سعید غدیر خم در بیمارستان فارابی طرح‌های مختلف افتتاح شد.

وی افزود: مرکز سنجش سلامت کارکنان یکی از طرح‌های افتتاح شده بود که طرح بسیار بزرگی است، چراکه اولویت نخست یک کارمند از زمان ورود به سیستم تا روزی که کار می‌کند و بازنشسته می‌شود، سلامت تن و روان آن شخص است، زیرا یک فرد سالم می‌تواند بهتر به مردم خدمت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: به همین دلیل معاینات بدو ورود و معاینات دوره‌ای برای کارمندان در مرکز جامع سنجش و ارتقای سلامت منابع انسانی انجام می‌شود تا اگر مشکلی وجود داشت اقدامات پیشگیری و درمانی مناسب انجام شود، از این رو برای نخستین بار این مرکز در استان اصفهان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به خریداری دستگاه پت‌اسکن، گفت: این دستگاه برای اقدامات بسیاری استفاده می‌شود، اما در اصل برای بیماران سرطانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ دستگاه پت‌اسکن برای اولین بار با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار خریداری و رونمایی شد.؛ این در حالی است که برخی از استان‌ها هنوز به این دستگاه مجهز نیستند.

شیرانی ادامه داد: پزشکان و متخصصان و کارکنان برای نحوه کار با دستگاه پت‌اسکن آموزش لازم را دیدند تا بتوانند نیاز مردم را برطرف کنند، این دستگاه پیش‌تر در استان اصفهان وجود نداشت و بسیاری از بیماران به ناچار باید به استان تهران سفر می‌کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه پت‌اسکن بیمارستان فارابی با هزینه بسیار کمتر از بخش خصوصی در اختیار بیماران قرار دارد، اظهار کرد: دستگاه پت‌اسکن بیشتر برای تعیین گرید سرطان‌ها و بررسی متاستاز در نقاط مختلف بدن کاربرد دارد، از این رو سیر درمان آسان‌تر می‌شود، چرا که وقتی تشخیص بهتر شد سیر درمان عوض می‌شود تا پزشک نوع درمان مؤثر برای بیمار را تشخیص دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دستگاه پت‌اسکن دقت بسیار بالایی دارد به گونه‌ای که دستگاهی بالاتر از دقت دستگاه پت‌اسکن وجود ندارد.

وی با اشاره به تصویب طرح توسعه بیمارستان فارابی در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: امیدواریم امروز با حضور معاون وزیر بهداشت و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی که قرار است در استان اصفهان جایگزین بیمارستان‌های فرسوده شود، آغاز به کار کند تا هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 671645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.