اعزام ۱۰ هزار اصفهانی به اردوی راهیان نور غرب/ سفر به سرزمینی که هنوز بوی ایثار می‌دهد

با شروع فصل تابستان و ورود به تیرماه، زمزمه‌هایی از حضور در راهیان نور غرب کشور در بین مردم، بسیجیان و خادمین شهدا به گوش می‌رسد و قرار است امسال نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۱۰ هزار اصفهانی راهی دیاری شوند که هر گوشه آن ردپایی از حماسه شیرمردان این سرزمین را در خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها مناطق عملیاتی غرب کشور، شاهد حضور زائرانی است که دل به جاده‌ها زده‌اند تا خود را به دیاری برسانند که سرزمین مجاهدت‌های خاموش نام گرفته است، سرزمینی که هنوز بوی ایثار می‌دهد و رنگ اخلاص در گوشه گوشه آن چشم‌ها را نوازش می‌دهد.

یادمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس در مناطق عملیاتی غرب کشور سند پایداری و استقامت دلاورمردان و شیرزنان ایران اسلامی است و این روزها با ورود کاروان‌های راهیان نور به این مناطق خاک پای شهیدان خفته در بهشت جبهه‌ها توتیای چشم عاشقان و علاقه‌مندان می‌شود.

اینجا قدمگاه شهدایی است که روزهای سختی را در زیر آتش دشمنان به شب رسانده و ماندند تا ما بمانیم، خمیده راه رفتن تا ما راست قامت باشیم و همه اینها یعنی اوج ایثار و از خودگذشتگی…

اعزام ۱۰ هزار اصفهانی به اردوی راهیان نور غرب/ سفر به سرزمینی که هنوز بوی ایثار می‌دهد

مناطق عملیاتی به تاریخ پر افتخار این مرزوبوم گره خورده است

بازدید از مناطق عملیاتی و یادمان‌های شهدا و جبهه‌ها بعد از پایان جنگ و بزرگداشت مقام شهدا و خانواده شهیدان، رزمندگان و جانبازان و یادآوری هشت سال دفاع مقدس و حفظ یاد و خاطره شهیدان به عنوان موضوعی مهم و ارزشمند، موجب شد که کاروان‌های راهیان نور از سال ۱۳۷۶ راه‌اندازی شد و هرساله تعداد زیادی از مردم در قالب این کاروان‌ها، راهی مناطقی شوند که هر جای آن به تاریخ پر افتخار این مرزوبوم گره خورده است، تاریخی سراسر حماسه و مجاهدت که هنوز ناگفته‌های بسیاری را در دل خود جای داده است.

آن طور که مسئول مرکز اردویی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان خبر داده است در سال جاری قرار است، ۱۰ هزار اصفهانی به اردوهای راهیان نور غرب اعزام شوند و مقصد کاروان‌هایی که از دیار زاینده‌رود راهی این سفر می‌شوند، شهرهای استان کردستان از جمله سقز و بانه است، چرا که ۵۷۰۰ دلاور مرد این استان در کردستان به شهادت رسیده‌اند و بسیاری از خانواده‌ها و ایثارگران علاقمند حضور در آن مناطق هستند.

به گفته عباس محمدی این اردوها که از پنجم تیرماه آغاز شده است، به صورت ۷۲ ساعت (سه روزه) انجام می‌شود و در این مدت روزانه پنج دستگاه اتوبوس زائران این اردوها را به غرب منتقل خواهد کرد.

بازدید از بانه، سقز، و یادمان‌های سیران‌بند و بوالحسن و همچنین جاده بانه- سردشت، مناطقی است که برای کاروان‌های راهیان نور استان اصفهان پیش‌بینی شده است و نشستن پای خاطرات راویان دوران دفاع مقدس، برنامه‌های نماز جماعت و مداحی، برگزاری شب‌های خاطره، نمایش فیلم‌های سینمایی و حضور در مناطق عملیاتی، برنامه‌هایی است که زائران اردوهای راهیان نور در طول مدت سفر خود از آنها بهره خواهند گرفت.

اعزام ۱۰ هزار اصفهانی به اردوی راهیان نور غرب/ سفر به سرزمینی که هنوز بوی ایثار می‌دهد

یادمان‌هایی که مقاومت و ایستادگی را فریاد می‌زنند

یادمان سیران‌بند، مدفن شهدای غریب کردستان است. مردان بزرگی که در ماه رمضان سال ۱۳۶۱، در گمنامی به شهادت رسیدند و در بی‌نامی به خاک سپرده شدند. این یادمان نماد مقاومت مردم کردستان و بانه در برابر دشمنان و ضدانقلاب هستند. در هفدهم رمضان سال ۱۳۶۱؛ ده نفر از فرزندان این مرزوبوم اعم از شیعه و سنی، بعد از تحمل ۹ ماه اسارت و اذیت و آزار توسط عوامل خودفروخته ضدانقلاب به طرز ناجوانمردانه‌ای در این محل به شهادت رسیدند و شهدای اسلام و انقلاب پیوستند.

یادمان شهدای بولحسن بانه از عملیات کربلای یک یکی از معبرهای حرکت رزمندگان برای عملیات در مناطق مرزی و عمق خاک عراق بود و در اغلب عملیات‌های برون مرزی در ارتفاعات ماووت عراق رزمندگان با عبور از این ناحیه رودخانه چومان توانستند به نقاط هدف دسترسی پیدا کنند.

مسئول مرکز اردویی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان می‌گوید: اصفهانی‌ها شهدای شاخصی در کردستان دارند که مسئولیت‌های مهمی را بر عهده داشتند و از جمله آنان شهدای بزرگواری مانند زهتاب، روح‌الامین و محرابی است که با ضد انقلاب مبارزه کردند و آرامش را به کردستان آوردند.

محمدی با بیان اینکه راهیان نور غرب کمی مظلوم است، ادامه می‌دهد: بیشتر اتفاقات و حوادث جنگ مربوط به جنوب کشور است و بیشتر توجه‌ها، آثار و مستندات بر روی مناطق عملیاتی جنوب کشور واقع شده، اما در تلاش هستیم تا راهیان نور غرب از مظلومیت دربیاوریم.

به گفته مسئول مرکز اردویی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان کلیه اتوبوس‌ها با رعایت شرایط ایمنی و سلامت زائران در مسیر تردد می‌کنند و دارای بیمه هستند و علاوه بر این کلیه بسیجیان نیز تحت پوشش بیمه غرامت بسیج قرار خواهند گرفت و همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور مردم با خودروهای شخصی نیز صورت گرفته است.

کد خبر 671639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.