بیش از  ۴۵ پروژه مرمتی در بافت تاریخی شهر اصفهان/ ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران تجهیز می‌شود

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «تعامل شهرداری و میراث برای احیای بافت تاریخی اصفهان»، «به‌روزرسانی گزارش‌های حسابرسی در کمتر از ۴ ماه بی‌سابقه بوده است»، «اعتبارات طرح تکمیل جاده سامان_قراقوش تخصیص داده شده است»، ««محله» وجه تشابه بافت سنتی ایرانی و شهرسازی مدرن است / لزوم معاصرسازی محله‌ها در شهرها»، «پیشرفت پروژه «دره‌گردو» اراک کُند است»، «افزایش مالیات بر ارزش افزوده نشان دهنده تورم است» و «تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی در برنامه چهارم توسعه شهر تهران لحاظ شده است» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

تعامل شهرداری و میراث برای احیای بافت تاریخی اصفهان

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: احیای میراث فرهنگی و تاریخی کاری پسندیده از نظر دین، علم و عرف است؛ اگر فرد دینداری باشیم، باید به بافت تاریخی اهمیت دهیم و اگر از نظر علمی، اقتصادی و به‌روز هستیم، نباید نسبت به آن بی‌اهمیت باشیم، همچنین اگر از منظر عرف به آن بنگریم، همه جهان به میراث تاریخی و فرهنگی خود افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه از منظر آیات قرآن کریم و روایات مختلف از اهل‌بیت (ع) اهمیت دادن به میراث گذشتگان و اهتمام به حفظ تاریخ مشهود است، افزود: تاریخ و میراثی که از گذشتگان به ما رسیده است، مبنای عملکرد ما در زمان حال و آینده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۴۵ پروژه مرمتی در بافت تاریخی شهر اصفهان در دستور کار قرار دارد که حاصل تعامل و ارتباط شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان است.

به‌روزرسانی گزارش‌های حسابرسی در کمتر از ۴ ماه بی‌سابقه بوده است

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در ابتدای ورود به شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۰، بررسی‌هایی در کمیسیون برنامه و بودجه داشتیم و مشخص شد، گزارش‌های حسابرسی که وظیفه قانونی شورای شهر است طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ در صحن شورای اسلامی شهر ارائه نشده است و حسابرسان مستقر نشده بودند.

وی با اشاره به تأکید رئیس شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر به‌روز رسانی گزارش‌های حسابرسی، افزود: با دستور رئیس شورای شهر، جلساتی در کمیسیون برنامه و بودجه داشتیم و قرار شد کارگروه حسابرسی تشکیل شود، در این کارگروه تصمیم گرفته شد که در یک حرکت جهادی در کمیسیون برنامه و بودجه در کمتر از هشت ماه تمام گزارش‌های حسابرسی طی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ آماده و به ترتیب در صحن شورای اسلامی شهر قرائت شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: به جرئت می‌گویم به‌روزرسانی گزارش‌های حسابرسی در شورای اسلامی شهر و قرائت آن در کمتر از چهار ماه از آغاز سال در صحن شورا، بی‌سابقه بوده است.

اعتبارات طرح تکمیل جاده سامان_قراقوش تخصیص داده شده است

غلامرضا چهلگردی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ضمن گلایه از محرومیت شهرستان سامان در جاده‌سازی اظهار کرد: با توجه به اینکه جاده عامل پیشرفت هر منطقه است، درخواست تسریع در تکمیل و تعریض جاده سامان قراقوش را داریم، اعتبارات آن تخصیص داده شده و از مطالبات مهم مردم شهرستان سامان است.

وی گفت: درخواست تسریع در تکمیل و تعریض جاده سامان قراقوش را داریم، اعتبارات آن تخصیص داده شده و از مطالبات مهم مردم شهرستان سامان است.

«محله» وجه تشابه بافت سنتی ایرانی و شهرسازی مدرن است / لزوم معاصرسازی محله‌ها در شهرها

فریدون بابایی‌اقدم، نایب رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: در شهرسازی سنتی گذشته، محله‌ها را داشته‌ایم و در اندیشه‌های شهرسازی نیز محله‌ها مورد ثابتی بوده است.

وی افزود: فرم سنتی محله‌های ایرانی این‌گونه است که یک مرکز محله وجود دارد که بخش قابل توجهی از نیازهای شهروندان ساکن آن را تأمین می‌کند و خرده‌فروشی‌ها با محوریت مسجد شکل می‌گیرد.

نایب رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور گفت: معاصرسازی فضای شهری با توجه به تنوعی که بین نیازهای شهروندان حال و سده گذشته وجود دارد، باید انجام شود، زیرا طی این صد سال زیرساخت‌هایی وارد شهر شده است که شهروند به‌ناچار باید از آن استفاده کند.

پیشرفت پروژه «دره‌گردو» اراک کُند است

وحید میرنظامی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: در کمیسیون نظارت و حقوقی با بازدید از پروژه‌های شهرداری میزان جذب اعتبارات و پیشرفت این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: تقاطع میدان امام خمینی (ره) نخستین پروژه‌ای بود که مورد بازدید قرار گرفت، چنانچه مشاهده شد این پروژه با ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی از زمان‌بندی خود جلوتر است و به گفته پیمانکار چند ماه زودتر به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: پروژه گردشگری و تفریحی دره‌گردو به‌کندی پیش می‌رود، طرح رودکنار دره‌گردو تنها ۳۷ درصد پیشرفت داشته و نسبت به زمان‌بندی ۱۶ درصد عقب است.

افزایش مالیات بر ارزش افزوده نشان دهنده تورم است

مجید ناصحی‌مقدم، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به ارائه گزارش‌هایی درباره سهم شهرداری زنجان از مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: برخی مسئولان بدون اعلام میزان وصولی مغلطه و تنها سهم شهرداری را عنوان می‌کنند.

وی افزود: شهرداری ریالی از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و با ارائه خدمات شهری، پسماند و پروژه‌های عمرانی همواره در خدمت شهروندان است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان از افزایش سه برابری هزینه آسفالت‌ریزی در زنجان خبر داد و گفت: این افزایش طی سال‌های اخیر تنها به دلیل وصول مالیات بعضی از شرکت‌هایی است که در گذشته از خارج از استان وصول می‌شد.

تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی در برنامه چهارم توسعه شهر تهران لحاظ شده است

سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: از ابتدای آغاز به کار شورای ششم به دلیل اهمیت این سازمان چندین بار از سازمان آتش‌نشانی بازدید داشتم و در جریان نقاط ضعف و قوت این سازمان هستم.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی به دلیل مأموریت و وظایفی که دارد یک سازمان شبه‌نظامی است و ساختار نظام‌مند دارد و به همین دلیل با تمام سازمان‌های شهرداری متفاوت است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی در برنامه چهارم توسعه شهر تهران لحاظ شده است، گفت: در احکام ۶۷ برنامه چهارم توسعه وظایفی برای تجهیز و تعمیر ایستگاه‌های آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است که بر اساس گزارشی که از سوی این سازمان ارائه شد، اقدامات خوبی انجام شده است.

کد خبر 671629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.