بارسلونا؛ پایتخت خرده‌فروشی اروپا

پارلمان اروپا کاندید شدن بارسلونا برای کسب عنوان پایتخت خرده‌فروشی محلی اروپا را تصویب کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نهم مه در اروپا به عنوان روز تجارت محلی شناخته شده است، بنابراین قرار است به منظور ارتقای این بخش از اقتصاد که پایه و اساس شرکت‌های کوچک و متوسط است، یک کمپین توسط دولت کاتالونیا تشکیل شود که Generalitat نام دارد. این کمپین قصد دارد برای ایجاد رقابت سالانه، یک پایتخت خرده‌فروشی محلی اروپا، مانند پایتخت فرهنگی اروپا یا پایتخت ورزشی اروپا در نظر بگیرد. پیشنهاد شده است که بارسلونا عنوان چنین پایتختی را در سال ۲۰۲۴ دریافت کند.

کاندید شدن بارسلونا اساساً به امکانات بخش بازرگانی هم در خود شهر و هم در کل کاتالونیا بستگی دارد. در حال حاضر ۹۲ هزار و ۵۵۲ فروشگاه خرده‌فروشی در منطقه خودمختار کاتالونیا وجود دارد، بخشی که تقریباً ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی اقتصاد کاتالونیا را تشکیل می‌دهد و ۱۴ درصد از کل اشتغال را شامل می‌شود. تقریباً ۶۰ درصد کارمندان خرده‌فروشی زن هستند که با قراردادهای نامحدود مشغول به کار هستند و کمتر از ۲۰ درصد قراردادهای امضا شده موقت هستند.

بارسلونا؛ پایتخت خرده‌فروشی اروپا

پارلمان اروپا در ماه ژانویه کاندید شدن بارسلونا برای کسب عنوان پایتخت خرده‌فروشی محلی اروپا را تصویب کرد تا اولین شهر در قاره باشد که این عنوان را دریافت می‌کند. این پیشنهاد از حمایت کمپین Generalitat و شورای شهر بارسلونا و دیگر نهادها برخوردار است. انتظار می‌رود که پارلمان اروپا در ماه اکتبر تصمیم بگیرد که کدام شهرداری، پایتخت تجارت محلی اروپا شود.

پس از ایجاد این کمپین جدید، هدف بعدی راه‌اندازی دفتری در پایتخت کاتالونیا برای مشاوره در سایر شهرها در مورد مشاغل محلی است.

در سراسر اتحادیه اروپا، ۹۹ درصد از کسب‌وکارها شرکت‌های کوچک یا متوسط هستند که در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیون نفر را در استخدام خود دارند.

کد خبر 671626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.