آغاز موج‌های گرمایی و مدیریت متفاوت آن در شهرها

با ورود به تابستان و آغاز موج‌های گرمایی، بعضی از شهرها برای کاهش دمای هوا، راهکارهایی متفاوتی از درختکاری گرفته تا رنگ‌آمیزی خیابان‌ها و برج‌های سایه‌دار را به کار گرفته‌اند تا مانع از بروز حوادث ناشی از آن بشوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تغییرات آب‌وهوا باعث به وجود آمدن موج‌های شدید گرمایی شده است به طوری‌که حتی در بعضی از شهرهای جهان، افراد زیادی جان خود را به علت گرمازدگی از دست داده‌اند. مدیران شهری با انجام اقداماتی توانسته‌اند دمای هوا را به طور چشمگیری کاهش دهند و تا حدودی از میزان گرمای هوا بکاهند که در ادامه به ذکر چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

طرح درخت سیدنی

در شهر سیدنی، پایتخت استرالیا، طرح کاشت درخت در منطقه‌ای به وسعت ۱.۳ میلیون هکتار اجرا شده است و سایبان‌های درختی با کاشت پنج میلیون درخت دیگر تا سال ۲۰۳۰ افزایش می‌یابد. درختان با ایجاد سایه و رطوبت به خنک شدن شهر کمک می‌کنند. همچنین آنها به طور طبیعی، دی‌اکسیدکربن را جذب و ذخیره می‌کنند که این کار نقش مؤثری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و خنک شدن هوا خواهد داشت.

موج‌های گرمایی و مدیریت متفاوت آن در شهرها

رنگ آمیزی خیابان‌ها در لس‌آنجلس

مقامات شهر لس‌آنجلس آمریکا، در سال ۲۰۱۹ شروع به آزمایش طرح رنگ آمیزی خیابان‌ها کردند. هدف آنها این بود که پرتوهای خورشید را به فضا بازتاب دهند و مناطق شهری را خنک کنند. تاکنون ۱۰ خیابان در ۱۰ محله این شهر با پوشش بازتابنده، رنگ‌آمیزی شده است. در روزهای گرم تابستان، رنگ سفید، سطح جاده و اطراف آن را خنک می‌کند و روش مناسبی برای مقابله با گرما خواهد بود.

موج‌های گرمایی و مدیریت متفاوت آن در شهرها

طرح برج‌های خود سایه‌دار ابوظبی

پیش بینی می‌شود در شهر ابوظبی امارات متحده عربی، تغییرات آب‌وهوایی دمای متوسط هوا را در نیمه دوم قرن به بالای ۵۰ درجه سانتی‌گراد برساند و موج گرمای شدیدی را ایجاد کند که سکونت در آن را برای شهروندان غیر ممکن کند. این در حالی است که طرحی نوآورانه می‌تواند به ساختمان‌ها در انحراف گرما کمک کند. ساختمان ۲۶ طبقه برج‌های دوقلو البحر مجهز به صفحه‌های تاشو با قابلیت کنترل کامپیوتر است که بسته به موقعیت خورشید، برای ایجاد سایه باز و بسته می‌شوند.

موج‌های گرمایی و مدیریت متفاوت آن در شهرها

کد خبر 671607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.