هفت برج خارون؛ آئینه تمام‌نمای نجف‌آباد/گذر آقانورالله نجفی پرترددترین محور گردشگری اصفهان

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "جولان «مار غول‌پیکر» در شفت؛ شایعه یا واقعیت؟ "، "دستور آسفالت کوچه‌های محله طاقبستان صادر شد"، "هفت برج خارون؛ آئینه تمام‌نمای نجف‌آباد"، "نصب ۴ ست پلی‌اتیلن در سطح بوستان‌های اراک"، "اجرای طرح مهمانداران در ۳ ایستگاه متروی اصفهان"، "بهره‌برداری از پروژه‌های حیاتی شهر در هفته دولت"، " «به احترام مردم اصفهان» در ایستگاه شانزدهم / آسمان ناژوان نورانی شد"، "پنجمین بازدید سرزده شهردار اصفهان به ایستگاه منطقه ۹ رسید"، "اجرای طرح تأمین روشنایی ۲ بوستان بزرگ شهر یزد"، "گذر آقانورالله نجفی پرترددترین محور گردشگری اصفهان می‌شود"، از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

جولان «مار غول‌پیکر» در شفت؛ شایعه یا واقعیت؟

جولان «مار غول‌پیکر» در شفت؛ شایعه یا واقعیت؟ از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

هفته گذشته سه نفر از شهروندان شهر احمد سرگوراب در شهرستان شفت از مشاهده مار غول‌پیکری در زمین‌های کشاورزی خبر دادند و این مسئله باعث وحشت اهالی منطقه شد. به منظور روشن شدن موضوع، تیمی متشکل از آتش‌نشانی و محیط زیست به منطقه اعزام شدند، اما اثری از مار غول‌پیکر پیدا نکردند.

این افراد مدعی هستند که چنین مار غول پیکری را برای نخستین‌بار در طول عمر خودشان در منطقه احمدسرگوراب مشاهده کرده‌اند. این مار تعدادی از ماکیان، گوسفندان و سگ‌های آنها را بلعیده است. به منظور روشن شدن موضوع، روز _ پنج‌شنبه هشتم تیرماه _ تیمی متشکل از سازمان آتش‌نشانی رشت، اداره محیط زیست و کارشناس رفتارشناسی مار به منطقه اعزام شدند، اما پس از ساعت‌ها جست‌وجو، اثری از مار غول‌پیکر پیدا نکردن

مهدی نقدی، فرماندار شهرستان شفت گفت: طبق گزارش‌های شهروندان احمدسرگوراب مبنی بر مشاهده مار غول پیکر در این منطقه، پنج‌شنبه هفته گذشته تیمی متشکل از نیروهای اداره حفاظت محیط زیست شفت و آتش‌نشانان رشت به منطقه اعزام شدند، اما پس از ساعت‌ها جست‌وجو، ماری پیدا نکردند.

شهرام مؤمنی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نیز اظهار کرد: تماسی از فرمانداری شهرستان شفت مبنی بر اینکه مار غول پیکری در شهر احمدسرگوراب مشاهده شده است، با سازمان آتش‌نشانی رشت گرفته شد؛ آتش‌نشانان شفت تخصص و تجهیزات لازم را برای مارگیری ندارند؛ لذا تیمی متشکل از هشت نفر از آتش‌نشانان رشت و نیروهای حفاظت محیط زیست به منظور بررسی موضوع به منطقه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: نیروهای آتش‌نشانی و حفاظت محیط‌زیست از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۴:۰۰ محدوده‌ای از شهر احمدسرگوراب را مورد جست‌وجو و بررسی کارشناسی قرار دادند، اما مار غول‌پیکر را در منطقه رؤیت نکردند.

دستور آسفالت کوچه‌های محله طاقبستان صادر شد

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه اظهار کرد: امروز توفیق داشتم به همراه معاونان و مدیران شهرداری برای دیدار مردم شریف محله طاقبستان به امامزاده ابراهیم (س) بیایم و پای درد دل مؤمنین و اهالی محل بنشینم.

وی افزود: دستورات لازم برای انجام امور و درخواست‌هایی که در توان شهرداری است، صادر شد و امید است در بهبود شرایط منطقه مفید واقع شود.

هفت برج خارون؛ آئینه تمام‌نمای نجف‌آباد

مجموعه تاریخی هفت برج خارون، پربازدیدترین جاذبه گردشگری شهرستان نجف‌آباد در نزدیکی نهر قدیمی خارون واقع شده است؛ این بنا حدود دو دهه است که در تملک شهرداری قرار دارد و امروز مکانی برای برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری است.

نجف‌آباد یکی از شهرهای تاریخی استان اصفهان در مرکز شهرستان نجف‌آباد است که در زمان صفویه بنا شده است. این شهر دارای بناهای منحصربه‌فرد و تاریخی از جمله هفت برج خارون است که به عنوان یک مکان گردشگری در تملک شهرداری است و برنامه‌های فرهنگی متعددی به مناسبت‌های مختلف در آن برگزار می‌شود. این برج‌ها روزگاری کبوترخانه بوده و کارکرد مهمی در رونق اقتصادی شهر و شهرستان نجف‌آباد داشته است.

عبدالرسول امامی، شهردار نجف‌آباد گفت: مجموعه تاریخی هفت برج خارون سال ۱۳۸۴ توسط شهرداری خریداری و مرمت شد و به عنوان مکان گردشگری در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی افزود: این مکان تاریخی برای برگزاری جشن‌های نوروزی و برپایی بازارچه صنایع‌دستی به‌طور معمول در طول سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهردار نجف‌آباد خاطرنشان کرد: مجموعه هفت برج خارون یک مکان منحصربه‌فرد شامل هفت برج به طول ۱۴ متر و دیواره‌های هفت متری است که به عنوان نماد گردشگری شهر نجف‌آباد به ثبت رسیده است.

امامی تاکید کرد: هر بنای تاریخی نیاز به نگهداری دارد و مجموعه هفت برج نیز به صورت متناوب و دوره‌ای مرمت و نگهداری می‌شود.

نصب ۴ ست پلی‌اتیلن در سطح بوستان‌های اراک

حمیدرضا قناتی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک از نصب چهار ست پلی‌اتلین در پارک‌های سطح شهر به مناسبت عید غدیر خم خبر داد و گفت: به مناسبت دهه ولایت، نورپردازی در سطح تمام معابر شهری بدون هیچ‌گونه ایرادی انجام خواهد شد و المان‌هایی که متناسب با عید غدیر طراحی شده است، در سطح شهر نصب خواهد شد.

اجرای طرح مهمانداران در ۳ ایستگاه متروی اصفهان

علیرضا خورزنی، مدیر عامل شرکت متروی منطقه اصفهان با اشاره به اجرای طرح مهمانداران در سه ایستگاه متروی این کلانشهر گفت: در طرح مهمانداران سعی کردیم با اخلاق و ادبیات مناسب با مردم برخورد کنیم.

بهره‌برداری از پروژه‌های حیاتی شهر در هفته دولت

کیومرث اسدی، شهردار صحنه گفت: با همراهی و همکاری مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری، اتفاقات خوبی در سطح شهر به وقوع پیوسته و پروژه‌های مناسبی در شأن مردم با فرهنگ این شهر در حال انجام است. تمام تلاش مجموعه شهرداری این است که پروژه‌های حیاتی مدیریت شهری، شهریورماه به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

پنجمین بازدید سرزده شهردار اصفهان به ایستگاه منطقه ۹ رسید

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان ضمن خدا قوت به همه کارکنان و خاصه رؤسای ادارات مختلف شهرداری منطقه ۹ اصفهان، بر ضرورت پیگیری و تسریع در اجرای پروژه‌های بر زمین مانده تاکید کرد و گفت: شعار این دوره مدیریت شهری «اصفهان من، شهر زندگی» است که همگی برای ارتقای سطح کیفیت زندگی در لایه‌های مختلف محلات باید تلاش کنیم.

وی هدف این گونه بازدیدها را ارزیابی وضعیت مناطق مختلف، بررسی پیشرفت پروژه‌های شهری، تحرک‌بخشی به فعالیت‌های مناطق پانزده‌گانه شهرداری و شناسایی مشکلات برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان عنوان کرد.

شهردار اصفهان از آغاز مرحله جدیدی از فعالیت‌های توسعه‌ای در سطح محلات مناطق پانزده‌گانه شهرداری خبر داد و گفت: شایسته است رؤسای ادارات نسبت به شناسایی پروژه‌های لازم در راستای توسعه فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، عمرانی و شهرسازی سطح منطقه خود اقدام کنند تا در زمان لازم مورد ارزیابی نهایی و تصویب قرار گیرد.

اجرای طرح تأمین روشنایی ۲ بوستان بزرگ شهر یزد

محمدحسن منصوری‌زاده، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: اجرای طرح اصلاح و تأمین روشنایی بوستان چهارده‌معصوم آزادشهر و بوستان شهدا با هدف ارتقای سیما و منظر شهر، تأمین رفاه و کسب رضایت شهروندان با اعتبار سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال انجام شد.

گذر آقانورالله نجفی پرترددترین محور گردشگری اصفهان می‌شود

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان با بیان اینکه گذر آقانورالله نجفی روزهای آینده به یکی از پرترددترین محورهای گردشگری شهر اصفهان تبدیل می‌شود، گفت: با تدبیر و همگرایی بین شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، التهاب و تهدیدی که در این گذر وجود داشت را به فرصت بی‌بدیلی شهری در زمینه گردشگری تبدیل کرده‌ایم.

کد خبر 671600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.