آلودگی هوای اصفهان با توانمندی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان رفع می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به توانمندی برخی شرکت‌های دانش بنیان اصفهان در خصوص پیدا کردن منشأ و روش‌های کاهش آلودگی هوا گفت: در جلساتی با حضور رئیس سازمان محیط زیست روش‌های جدید مانند رصد و پایش از طریق لیزر ارائه شد و قرار است اینگونه روش‌ها به صورت پایلوت در اصفهان اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طغیانی با تبریک عید غدیر امروز _چهارشنبه چهاردهم تیرماه_ در پانزدهمین جشن پایان دوره مراکز رشد فناور شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که در راستای تقدیر از واحدهای فناور برتر برگزار شد، اظهار کرد: همچنان هنوز فضای سیاست‌گذاری کشور، الزامات عصر دانش محوری را در اقتصاد ایران نپذیرفته و خود را برای آن آماده نکرده است.

وی با بیان اینکه شاید کمتر از پنج درصد از ظرفیت قانون جهش تولید دانش بنیان اجرا شده است افزود: اجرای این قانون در سال گذشته یک گام رو به جلو بود، با استفاده از این قانون بستر و الزامات عصر دانش محوری تا حدی فراهم خواهد شد، البته ظرفیت بزرگی از قانون جهش تولید دانش بنیان اجرا نشده است. نجات اقتصاد کشور را مرهون شکل گیری اقتصادی هستیم که بر پایه دانش شکل گرفته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اصفهان دچار مسئله آلودگی هوا هستیم اضافه کرد: اصفهان در این زمینه رکوردار است و به مراتب وضعیتی بدتر از تهران دارد، علت اصلی این امر نیز عواملی مانند تمرکز واحدهای صنعتی پیرامون شهر اصفهان، وضعیت آب و هوایی و همچنین نقل و انتقال مواد اولیه در کمربند اطراف شهر به شمار می‌آیند.

طغیانی تصریح کرد: باز کردن این کلاف سردرگم برای مدیریت اجرایی و محیط زیست استان یک مسئله است، البته برای حل این مسئله قانون هوای پاک ظرفیت خوبی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به توانمندی برخی شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی در خصوص پیدا کردن منشأ و روش‌های کاهش آلودگی هوا ادامه داد: در جلساتی با حضور رئیس سازمان محیط زیست روش‌های جدید مانند رصد و پایش از طریق لیزر ارائه شد و قرار است اینگونه روش‌ها به صورت پایلوت در اصفهان اجرا شود که مقدمات اجرای آن‌ها در حال انجام است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ راه اداری برای حل مسئله آلودگی هوای اصفهان پیدا نشد و بر این عقیده هستم که حل این مسئله می‌تواند در شهرک علمی تحقیقاتی و با توانمندی‌های علمی و ظرفیت‌های شهرک علمی تحقیقاتی برطرف شود.

کد خبر 671529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.