مشارکت‌های مردمی لازمه حفظ میراث فاخر اصفهان است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم احیای بافت‌های تاریخی این کلان‌شهر گفت: تحقق این هدف مهم بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست؛ البته فعالان برای احیای بافت‌های تاریخی اصفهان خیران و خیراندیشانی هستند که دلسوزانه برای حفظ هویت و فرهنگ این کلان‌شهر تلاش می‌کنند.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حفظ و احیای بافت‌های تاریخی اصفهان اظهار کرد: ما به عنوان میراث‌داران آثار بزرگانی که هنر آن‌ها در جهان بی‌نظیر است، در قبال این میراث مسئول هستیم.

وی با بیان اینکه احیای بافت‌های تاریخی از نظر دین، عقل یا عرف امری بسیار ارزنده است و باید در حفظ این میراث کوشا، عالم و باوفا باشیم، افزود: برای تحقق این منظور با همکاری سازمان نوسازی و معاونت شهرسازی اصفهان، اتفاق‌های خوبی در این کلان‌شهر رقم خورده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در نشستی از تمام دغدغه‌مندان میراث فرهنگی و تاریخی اصفهان دعوت به‌عمل آمد تا بتوانیم با کمک آن‌ها، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، جایگاه مورد نظر در موضوع گردشگری و جذب توریست برای این کلان‌شهر را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه از نظر اسلامی حفظ آثار و میراث گذشتگان واجب است، گفت: گذشتگان در تمام ادوار، ملزم به حفظ این آثار هستند تا نسل‌های بعد بتوانند آن را مشاهده کنند.

میرباقری ادامه داد: از نظر علم اقتصاد نیز گردشگری یکی از پاک‌ترین صنایع است و این فرصت کم‌نظیر در اصفهان می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی را به بهترین نحو برای شهروندان فراهم کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از نظر عرفی نیز تمام مردم جهان خواستار نشان دادن فرهنگ خود به سایر ملل و تمدن‌ها هستند و چه میراثی بالاتر و ارزشمندتر از آثار فاخری که در اصفهان وجود دارد؟ باید آن‌ها را به تمام جهانیان معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده است، تحقق چنین اهدافی تنها با روش‌ها و کمک‌های سازمانی و دولتی و بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: فعالان در احیای بافت‌های تاریخی اصفهان نه تنها سرمایه‌گذار نیستند، بلکه خیران و خیراندیشانی هستند که دلسوزانه برای حفظ هویت و فرهنگ این کلان‌شهر تلاش می‌کنند.

کد خبر 671483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.