استفاده از اراضی دانشگاه آزاد برای ساخت مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری دومین نشست کارگروه اجرای تفاهم‌نامه مشترک این سازمان با دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه استفاده از اراضی این نهاد برای ساخت مسکن خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی با بیان اینکه زمین‌های مازاد در اختیار دانشگاه‌ها ظرفیت بسیار بالایی برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن دارند، اظهار کرد: طی نشست امروز آخرین وضعیت تفاهم برای اختصاص اراضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلبهار در استان خراسان رضوی برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: کل مساحت این اراضی حدود ۲۰۰ هکتار است که براساس تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی این اراضی با سه کاربری مسکونی، آموزشی و تجاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص ظرفیت جمعیت پذیری این اراضی خاطرنشان کرد: برآوردهای اولیه در استان نشان می‌دهد که می‌توان برای سه هزار و ۵۰۰ متقاضی در این اراضی خانه‌سازی کرد.

مالکی ادامه داد: اولویت ما برای ساخت مسکن در این منطقه واحدهای تک طبقه و رعایت الگوی ایرانی اسلامی در ساخت و سازها است.

وی گفت: مقرر شد نشست‌های بعدی کارگروه به صورت منظم و هفتگی با حضور مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و دانشگاه‌های آزاد این مناطق برای پیگیری آخرین وضعیت اجرای تفاهم‌نامه انجام شود

کد خبر 671462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.