طرح شهرداری تهران برای کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی

اداره‌کل محیط زیست شهرداری تهران در راستای کاهش مصرف کیسه پلاستیکی با همکاری شرکت شهروند و سازمان میادین میوه و تره‌بار، از بیست‌وچهارم خرداد تا بیست‌وچهارم تیرماه برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، هلیاسادات حسینی، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری تهران اظهار کرد: اداره کل محیط زیست شهرداری تهران در راستای کاهش مصرف کیسه پلاستیکی با همکاری شرکت شهروند و سازمان میادین میوه و تره‌بار، از بیست‌وچهارم خرداد تا بیست‌وچهارم تیرماه اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در فروشگاه شهروند، بهرود، بیهقی، آزادگان، بوستان و بهاران، صندوق اختصاصی خرید برای مشتریانی که از کیسه پلاستیکی استفاده نمی‌کنند، ایجاد شده است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برگزاری قرعه‌کشی ویژه خریداران صندوق سبز، تخصیص امتیاز باشگاه مشتریان به خریداران صندوق سبز و انجام تبلیغات محیطی با هدف اشاعه فرهنگ استفاده از کیسه‌های جایگزین کیسه پلاستیکی با همکاری شرکت شهروند انجام شده است.

حسینی با اشاره به همکاری با سازمان میادین و میوه‌تره‌بار شهرداری تهران برای کاهش مصرف کیسه پلاستیکی در میدان‌ها ادامه داد: در میدان‌های دریاچه، شهید غیبی، سهروردی، صادقیه، ولنجک و شهید لواسانی، صندوق سبز با هدف ترغیب شهروندان به کاهش مصرف کیسه پلاستیکی تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: آموزش چهره به چهره شهروندان در راستای معرفی معایب استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و انجام تبلیغات محیطی با هدف اشاعه فرهنگ استفاده از کیسه‌های جایگزین کیسه پلاستیکی و اهدای کیسه پارچه‌ای به خریداران صندوق سبز از جمله این اقدامات است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری تهران با اشاره به فروش کیسه‌های پارچه‌ای توسط سازمان‌های مردم‌نهاد با هدف کاهش مصرف کیسه پلاستیکی گفت: استفاده از سبدهای پلاستیکی دستی برای خرید مرغ در غرفه‌های عرضه محصولات پروتئینی و درج شعارهای کاهش مصرف پلاستیک روی قبوض صندوق‌های غرفه‌ها، از بیست‌وچهارم خردادماه، آغاز شده است.

کد خبر 671445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.