ضرورت جذب افراد متعهد و متخصص در جمعیت هلال‌احمر

امام جمعه اصفهان گفت: افراد کارآمد، مومن و متدین را برای هلال‌احمر انتخاب کنید، چرا که مدیر باید دقت کند که چه تعداد نیرو نیاز است و به همان تعداد را به‌کار گیرد و آن نیرو نیز باید کارایی داشته و متخصص باشد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیرعامل و برخی اعضای جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اظهار کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت روزافزون جمعیت هلال‌احمر در سطح کشور بوده و افزایش کارایی، تخصص‌گرایی در مأموریت‌ها و ترویج فرهنگ امداد و نجات از مزیت‌های این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه نقطه قوت هر سازمان و مجموعه، مدیریت آن است، افزود: مدیر یک مجموعه می‌تواند سازمان را به مسیر صلاح، خیر و موفقیت راهنمایی کند یا خود موجب عقب‌افتادگی و بی‌اثر بودن یک ارگان شود.

امام جمعه اصفهان تمرکز بر فعالیت‌های هلال‌احمر مرکز استان و شهرهای بزرگ را مهم دانست و با توصیه بر اهمیت سلامت ظاهر و پاکیزگی محیط اداری تصریح کرد: در مسائل و حوادث جاده‌ای به‌ویژه روستاها و شهرهایی که در مسیر جاده‌های اصلی و ترانزیتی هستند، حضور جمعیت هلال‌احمر امری ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت در اصلاح امور، نقش هلال‌احمر در حوادث غیرمترقبه را اصل دانست و افزود: پیشنهاد می‌شود در وقوع حوادث که جمعیت هلال‌احمر به لحاظ رسالت ذاتی خود به‌موقع حضور پیدا می‌کند، اگر اشکال فنی وجود دارد، با مدیران مربوطه دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌های خدمت‌رسان ارتباط برقرار شود و هلال‌احمر در لحظه و در مکان با مدیران استانی برای پیگیری امور مردم تماس حاصل کند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با تاکید بر لزوم رعایت شئون اسلامی در محیط‌های اداری چون جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: مسئله دیگر این است که مرد و زن در هلال‌احمر پوشش معقول داشته باشند و حجاب را رعایت کنند، چرا که بسیار مهم است که یک مدیر جنبه‌های ظاهری و اداری همچنین جنبه‌های معنوی را رعایت کند، زیرا همه در نظام جمهوری اسلامی ایران، ابتدا انسانی مسلمان هستید که کارمند دولت نیز هستید.

وی خاطرنشان کرد: همه در هر جایی که حضور دارید، به وظیفه اسلامی خودعمل کنید و برای تحقق آن مجهز باشید، اعتقاد دارم که هلال‌احمر مرکز استان‌ها باید مجهز باشد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: افراد مؤمن، متدین و کارآمد را برای هلال‌احمر به تعداد نیاز انتخاب کنید، چرا که مدیر باید دقت کند که چه تعداد نیرو نیاز است و به همان تعداد را به کار گیرد و آن نیرو نیز باید کارایی داشته و متخصص باشد.

ضرورت جذب افراد متعهد و متخصص در جمعیت هلال احمر

محمدنوید متقی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در این دیدار به بیان گزارش عملکرد و مجموعه اقدامات و سیاست‌های اتخاذ شده در دوره جدید مدیریتی جمعیت هلال‌احمر استان پرداخت.

وی به بیان جزئیات عملکرد جمعیت هلال‌احمر استان در سیل اخیر روستای نهوج و اعلام آمار فوتی‌ها و حادثه‌دیدگان در این واقعه اشاره کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان تصریح کرد: در وقوع حوادثی همچون زلزله و سیل، جمعیت هلال‌احمر رسالت پشتیبانی امکاناتی مربوط به مردم را ندارد و در این زمینه کمیته امداد و مدیریت بحران باید در کنار جمعیت هلال‌احمر حضور جدی داشته باشند.

کد خبر 671432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.