بهترین راه تقویت دولت محلی استفاده از فناوری‌های روز دنیا است

رئیس کمیته شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: چنانچه اعتقاد داریم بهترین نوع مدیریت، محلی است، دولت‌ها باید در سطح محلی تقویت شود که بهترین راه آن، استفاده از فناوری‌های روز دنیا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _چهارشنبه چهاردهم تیرماه_ در پنل تخصصی هاب شهر هوشمند و کمیته ملی شهر هوشمند که در چهارمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: موضوع ایجاد شوراها و نقش و اهمیت آن در دستورات دینی و اصول قانون اساسی به صراحت بیان شده و ایجاد پارلمان شهری به معنای واگذاری تمام امور به مردم است، اصول قانون اساسی نیز بر همین اصل تاکید دارد.

وی افزود: شوراها با وقفه‌ای ۲۰ ساله تشکیل شد و قبل از آن وظایف شوراها توسط نهادهای دولتی انجام می‌شد.

رئیس کمیته شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: تصدی‌گری دولت‌ها در امور محلی بیشتر شده است. این نهادهای موازی پس از تشکیل شوراها همچنان به کار خود ادامه می‌دهند، امروز یکی از مشکلات وجود نهادهای موازی است. این نهادها حاضر نیستند وظایفی که به شوراها سپرده شده است را رها کنند و اقدامات هنوز به‌طور کامل به شوراها و دولت‌های محلی واگذار نشده است.

صادقی اضافه کرد: اگر اعتقاد داریم بهترین نوع مدیریت، مدیریت محلی است باید دولت‌ها در سطح محلی تقویت شود و بهترین راه تقویت دولت‌های محلی، استفاده از فناوری روز دنیا است.

وی تاکید کرد: استفاده از فناوری نوین در شهرها از اموری است که مورد تاکید این دوره مدیریت شهری بوده و از اولویت‌های دوره ششم شوراها است، تهران در این زمینه در کشور پیشرو بوده است، البته راه زیادی تا دستیابی به وضعیت ایدئال داریم، اما تصمیمات خوبی گرفته شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: به عنوان مثال در تدوین برنامه پنج‌ساله چهارم توسعه شهر تهران، موضوع هوشمندسازی به عنوان یک اصل جداگانه در کنار اولویت‌هایی همچون حمل‌ونقل عمومی قرار گرفت و این به آن معنا است که ما به هوشمندسازی باور داریم‌.

صادقی گفت: اگرچه هوشمندسازی در شهرداری سابقه دارد و نمونه‌اش ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک است با این وجود در این دوره بر ایجاد شهرداری غیرحضوری تاکید داریم تا تمام خدمات و اقدامات در بستر الکترونیک بارگذاری شود و مراجعه حضوری را به حداقل برسانیم.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: با این اقدام از سفرهای غیرضروری جلوگیری می‌شود و کاهش ترافیک و آلودگی هوا را در پی دارد. با غیرحضوری شدن شهرداری، اقتصاد شهر پویاتر و اقدامات عمرانی بیشتر می‌شود.

کد خبر 671430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.