احتمال غرق شدن شناگران و غواصان و اختلال در ترددهای دریایی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد، اظهار کرد: در پی هشدار صادر شده، از روز جمعه شانزدهم تا روز دوشنبه نوزدهم تیرماه، افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: اثرات این سامانه روز یکشنبه غرب دریای عمان و تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و روز دوشنبه غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، نواحی ساحلی دور از ساحل استان هرمزگان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل، از مخاطرات این سامانه خواهد بود.

وی ادامه داد: اجتناب از فعالیت‌های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی، اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی برای فعالیت‌های دریایی فراسواحل، به منظور کاهش و پیشگیری از مخاطرات سامانه مذکور توصیه می‌شود.

کد خبر 671426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.