ارائه بیش از ۴۸۵ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی / ۶۷ زائر بستری هستند

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در ایام حج تمتع از ارائه بیش از ۴۸۵ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی خبر داد و گفت: در حال حاضر، ۴۵ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۲۲ زائر نیز در بیمارستان سعودی بستری هستند.

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان، اظهار کرد: از روز سوم خردادماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا امروز _چهارشنبه چهاردهم تیرماه_ ۴۸۵ هزار و ۶۵۰ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی ثابت و سیار هلال‌احمر ایران به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت به طور کلی ۳۴۵ هزار و ۸۹۳ مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، بیمارستان هلال‌احمر و بیمارستان‌های صحرایی هلال‌احمر در عرفات، منا و مشعر به حجاج انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: در این مدت، ۱۹۴۹ مورد بستری، ۱۹ هزار و ۶۵ مورد خدمات پاراکلینیکی، ۷۸ هزار و ۵۶۶ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم‌ تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشور ارائه و ۶۰۷۴ مورد سرم ۶۰ مورد گچ‌گیری، ۴۶ هزار و ۴۳۳ مورد تزریقات و ۲۰ هزار و ۹۵ مورد انجام تست قند و فشار خون برای حجاج در این مدت انجام شده که بخشی از آن مربوط به گرمای بیش از حد هوا در عربستان و گرمازدگی زائران است.

وی ادامه داد: ۳۱۰۲ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است و در حال حاضر، ۴۵ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۲۲ زائر نیز در بیمارستان سعودی بستری هستند.

کد خبر 671413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.