ماجرای دانش‌آموز روشندل فلاورجانی به کجا رسید؟

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ایجاد مشکل در فرایند آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی استان اصفهان برای دانش‌آموز روشندل فلاورجانی، وزیر آموزش و پرورش با صدور دستور ویژه خواستار رفع مشکل این دانش‌آموز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهای اخیر فیلمی در توئیتر کمپین معلولان منتشر شد که گریه‌های دانش‌آموزی نابینا در شهر فلاورجان استان اصفهان را نشان می‌داد. آموزش و پرورش منطقه مربوطه به این دانش‌آموز برای حضور در جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی منشی اختصاص نداده و این دانش‌آموز از جلسه آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی اخراج شده بود.

دلجویی تلفنی وزیر آموزش و پرورش از دختر روشندل فلاورجانی

در برگزاری آزمون‌ها از جمله آزمون ورودی مدارس خاص و کنکور به افراد دارای معلولیت ازجمله نابینایان، منشی برای پاسخ به سوالات اختصاص داده می‌شود. در پی انتشار این فیلم در فضای مجازی، رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش با صدور دستور ویژه خواستار حل مشکل این دانش‌آموز شد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با دانش‌آموز فلاورجانی، ضمن ابراز تأسف از اتفاق پیش آمده و دلجویی، به این دانش‌آموز قول داد که او می‌تواند در همان مدرسه‌ای که دوست دارد، درس خود را ادامه دهد.

طبق اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش، با دستور صحرایی جوانب کار بررسی و مشخص شد با وجود اینکه در فرآیند ثبت‌نام این دانش‌آموز گزینه «نیاز به منشی» انتخاب نشده بود، با این حال متصدی برگزاری آزمون موظف بوده مقدمات برگزاری آزمون او را فراهم سازد و بر همین اساس، با متصدی یاد شده به دلیل ناهماهنگی برخورد قانونی صورت گرفت.

ایجاد فرصت مجدد برای شرکت در آزمون نمونه دولتی روشندل فلاورجانی

طبق اعلام حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، این دانش‌آموز مجدد فرصت شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی را خواهد داشت و در صورت کسب نمره علمی لازم امکان ثبت‌نام دارد و اگر ظرفیت مدرسه هم تکمیل شده باشد برای او ظرفیت باز خواهد شد.

بهترین شرایط تحصیلی را برای «مریم» رقم می‌زنیم

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در مراسم دلجویی و دیدار از دانش‌آموز روشندل فلاورجانی و والدین او، ضمن اعلام ناراحتی مجموعه آموزش و پرورش از اتفاق رخ داده، از حل مشکل این دانش‌آموز خبر داد.

وی در این دیدار با بیان اینکه دخترها برای خانواده بسیار دوست‌داشتنی هستند و در روایات نیز از آن‌ها به عنوان رحمت تعبیر شده است و تأکید شده که مورد توجه ویژه قرار گیرند، اظهار کرد: خداوند، هنگامی که نعمتی را از انسان می‌گیرد نعمت‌های دیگری به او می‌بخشد، مریم دختری هنرمند است و در ابعاد مختلف دارای استعداد است که این به دلیل تربیت خوب پدر و مادرش و تلاش‌ها خود او است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: اتفاق رخ داده، برای دانش‌آموزان عادی نیز ناپسند است و این اتفاق، وقتی برای دانش‌آموزی رخ می‌دهد که ما به دنبال تسهیل‌گری برای یادگیری او هستیم اتفاق می‌افتد، بسیار بدتر است و پیگیر هستیم که این مشکل را حل کنیم.

وی گفت: هرچند این اتفاق، عمداً به وقوع نپیوسته است، اما با فرد خاطی برخورد قانونی صورت گرفت تا از این پس شاهد تکرار چنین مسائلی نباشیم.

انتشار ویدئو، تنها از روی احساس پدرانه بود

در بخش دیگری از این دیدار، پدر مریم ضمن تشکر از مدیرکل آموزش و پرورش استان به سبب این دلجویی بیان کرد: انتشار این ویدئو، تنها از روی احساس پدرانه بوده است و به معنی مشکل داشتن با آموزش و پرورش نیست، چرا که کار من زیباسازی مدارس بوده است و افتخار می‌کنم که سال‌ها در مدارس غیردولتی به عنوان مربی خط و نقاشی فعالیت کرده‌ام.

کد خبر 671384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.