سپاه آمادگی تأمین آب روستاها و محرومیت‌زدایی از بخش‌های مختلف را دارد

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه ۴۰۰ روستای استان اصفهان فاقد آب آشامیدنی است، گفت: سپاه آمادگی تأمین آب برای این روستاها و محرومیت‌زدایی از بخش‌های مختلف را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجتبی فدا امروز _چهارشنبه چهاردهم تیرماه_ در چهل‌وهفتمین جلسه مجمع نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای بیان دستاوردهای کشور در سال گذشته، به ۳۰ هزار دانش‌آموز و شش هزار دانشجو در قالب اردوی «راهیان پیشرفت» خدمت‌رسانی شد.

وی افزود: راهیان پیشرفت نیازمند پشتیبانی است تا جوانان و نوجوانان از دستاوردهای کشور مطلع شوند زیرا این طرح جنبه تبیینی و امیدآفرینی دارد.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: سال گذشته با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که انجام شد، استان اصفهان در جایگاه دوم اردوهای راهیان نور قرار گرفت. ۳۰ هزار نفر در گروه‌های مختلف در سال گذشته از استان اصفهان به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند. تأمین و فراهم‌کردن اتوبوس برای برگزاری این اردوها نیازمند پشتیبانی است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره شهدای استان ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده استان اصفهان ۲۶ هزار شهید، بیش از هزار جانباز، ۵۳۰ خانواده سه شهیده، ۱۰ شهر بالای هزار شهید و تنها خانواده هفت شهیده کشور را در اختیار دارد که ظرفیت خوبی برای کنگره شهدا در استان ایجاد کرده است.

سردار فدا با اشاره به اینکه ۴۰۰ روستای استان اصفهان فاقد آب آشامیدنی است، اضافه کرد: سپاه آمادگی تأمین آب برای این روستاها و محرومیت‌زدایی از بخش‌های مختلف را دارد. همچنین طرح همگام با کشاورز شروع به کار کرده است. در این طرح ۳۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی به کشاورزان مشاوره می‌دهند و آنها را راهنمایی می‌کنند.

وی ادامه داد: بخشی از امنیت مردم به قوانینی که در خصوص مهاجران و آسیب‌های اجتماعی تصویب می‌شود بستگی دارد؛ بنابراین نیازمند همراهی نمایندگان استان اصفهان در خانه ملت هستیم.

مجمع بسیجیان؛ ظرفیت مؤثر نخبگی برای شناسایی و حل مسائل

مهدی ساعی دبیر شورای راهبردی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، در ادامه این نشست اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند بسیج می‌تواند دستگاه‌های مسئول را در جهت‌دهی، هدف‌گذاری و عمل یاری کند. با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود بسیج می‌تواند به عنوان یک بازوی کمکی در کنار دولتمردان، مأموریت‌ها را تسریع کند.

وی افزود: اولین دستگاهی که به بیانیه گام دوم انقلاب واکنش نشان داد بسیج بود که نقشه راه ۱۰ ساله اعتلای بسیج را براساس آن ابلاغ کرد. این فرمان با هدف امیدآفرینی و نقش‌آفرینی برای ساماندهی نخبگان جامعه به امضای مقام معظم رهبری رسیده است.

دبیر شورای راهبردی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: در ۲۸ شهرستان استان اصفهان مجمع بسیجیان فعال شده و در چهار شهرستان جدید نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد. شش کارگروه ذیل این مجامع تعریف شده است که به احصا و شناسایی مسائل می‌پردازد. در استان گروه گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت نیز تشکیل شده که امسال هویت‌بخشی ایرانی اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: مجمع بسیجیان استان یک ظرفیت نخبگی برای شناسایی و حل مسائل است که آمادگی دارد به مسئولان استان کمک کند. امید است با همکاری بتوان قدمی در راستای حل مشکلات استان برداریم.

سرهنگ ساعی تصریح کرد: سال گذشته ۵۲۵ طرح در سطح استان شناسای شده بود که از این میان پنج طرح با اولویت انتخاب شد که طرح جانشین‌پروری از این میان در سطح کشوری مورد استقبال قرار گرفت‌.

دبیر شورای راهبردی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: برای استفاده از نخبگان و خبرگان، این افراد شناسایی شدند. البته نیازمند انسجام‌بخشی بین خبرگان اصفهان در قالب بسیج پیشکسوتان هستیم.

شناسایی ۳۰۰ نخبه بسیجی

حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور، رئیس مجمع بسیج استان اصفهان نیز اظهار کرد: مجمع بسیجیان استان در راستای مجمع بسیجیان کشور راه‌اندازی شد تا جوانان نخبه از میان آنان شناسایی شوند. گاهی از مجمع بسیجیان با عنوان پارلمان بسیجیان تعبیر می‌کنند.

وی افزود: نخبگان، افراد جریان‌ساز و تأثیرگذاری هستند که در استان و شهر خود فعالیت می‌کنند. تاکنون ۳۰۰ نخبه در مجمع بسیجیان استان اصفهان شناسایی شده‌اند.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان گفت: مسئله‌یابی و مطالبه‌گری اولویت مجمع بسیجیان استان اصفهان است. اعضای مجمع موظف شده‌اند در هر شهرستان، سه تا پنج مسئله را شناسایی کنند و با بررسی‌هایی برای آن راه‌حل ارائه دهند.

وی اضافه کرد: براساس اقداماتی که از سال گذشته تاکنون انجام شد، آب، تولید و اشتغال، جهاد تبیین به منظور حضور حداکثری مردم در انتخابات سال جاری، محیط زیست و فرزندآوری به عنوان پنج مسئله پراهمیت استان اصفهان شناسایی شد.

طالب پور ادامه داد: مجمع بسیجیان استان اصفهان با هدف مطالبه‌گری، توقعات و انتظارات مقام معظم رهبری و اولویت‌های شناسایی شده را از مسئولان پیگیری می‌کند.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان گفت: مجموعه بسیجیان استان انتظار دارد که طرح‌هایی که پیگیری می‌کند، ضمانت اجرایی داشته باشد. برای رسیدن به این هدف نیازمند اصلاح قوانین هستیم که با کمک نمایندگان استان انجام خواهد شد.

کد خبر 671383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.