ارائه خدمات «داده‌های زمان واقعی» برای شهروندان سئول

مدیران سئول، پایتخت کره جنوبی، با همکاری گروهی از متخصصان پرتالی را توسعه داده‌اند که داده‌های زمان واقعی بسیاری را برای گسترش خدمات به شهروندان در بر می‌گیرد و دسترسی به آن‌ها را برای مردم و گردشگران فراهم می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پرتال جدید سئول شامل اطلاعاتی در مورد تراکم جمعیت و ترافیک معابر در مناطق خاصی از شهر طی برگزاری رویدادهای فرهنگی است، ضمن این‌که داده‌های زمان واقعی دیگری را نیز برای بهبود خدمات عمومی به شهروندان در بر می‌گیرد. مدیران ادعا کرده‌اند که قابلیت پیوند خدمات مربوط به داده‌های شهری را با فناوری‌های دیجیتالی نظیر واقعیت مجازی و متاورس نیز فراهم آورده‌اند که این امر به سهم خود نقش مهمی در رفع نیازهای شهروندان در موقعیت‌های جغرافیایی و زمانی مختلف به منظور بازدید از جاذبه‌ها یا حضور در رویدادهای شهر ایفا خواهد کرد.

خدمات داده‌های زمان واقعی

گزارش‌ها حاکی از آن است که رویکرد جدید سئول امکان نظارت بر وضعیت تراکم جمعیتی و ازدحام ترافیکی را در بعضی از مناطق شهر، که بیشترین نرخ شلوغی را هنگام شب دارد، فراهم آورده است و به دنبال آن، مدیران در نظر دارند زمینه را برای تغییر ساعت بازدید از این محله‌ها از شب به صبح هموار کنند.

علاوه بر این، گروهی از متخصصان در حال توسعه یک بستر متاورس جدید در پایتخت کره جنوبی هستند و در نظر دارند یک محیط مجازی را از بعضی جاذبه‌های شهر توسعه دهند، ضمن این‌که امکان استفاده از داده‌های باز سئول برای بهبود ترافیک شهری در رأس اهداف آن‌ها قرار دارد.

توسعه خدمات داده‌های زمان واقعی به شهروندان در سئول

برنامه‌ریزان سئول در نظر دارند از طریق افزایش دسترسی شهروندان و گردشگران به داده‌های زمان واقعی شهری، زمینه را برای لذت بیشتر آن‌ها از رویدادهای فرهنگی و جاذبه‌ها فراهم بیاورند، ضمن این‌که آگاهی آن‌ها را از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی افزایش خواهند داد. علاوه بر این، افزایش خدمات مربوط به داده‌های زمان واقعی از ۵۰ مکان به ۱۱۳ منطقه شامل مکان‌های عمومی مهم شهر از دیگر اقدامات مدیران پایتخت کره جنوبی بوده که در بهبود تجربه زندگی شهروندان یا سفر گردشگران به سئول نقش مهمی ایفا کرده است.

جالب است بدانید که مدیران سئول امکان دسترسی به داده‌های باز را از طریق بسترهای مختلف فراهم آورده‌اند و در نتیجه تمام مردم، نهادها و کمپانی‌های خصوصی می‌توانند از آن‌ها برای توسعه خدمات خود بهره گیرند.

کد خبر 671374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.