پروژه تقاطع غیرهمسطح سعید کاظمی آشتیانی امروز افتتاح می‌شود

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح سعید کاظمی آشتیانی با پیشرفت ۱۰۰ درصدی و اعتبار بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در منطقه ۱۴ شهرداری امروز (چهارشنبه) در قالب برنامه «به احترام مردم اصفهان» مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اصغر کشاورزراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح سعید کاظمی آشتیانی به‌منظور اتصال بلوار آیت‌الله ناصری غرب به شرق و بالعکس احداث شده است، اظهار کرد: این پل در محور زینبیه به جاده حبیب‌آباد و تقاطع آیت‌الله ناصری قرار دارد که امروز _چهارشنبه چهاردهم تیرماه_ در قالب برنامه «به احترام مردم اصفهان» مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

پروژه تقاطع غیرهمسطح سعید کاظمی آشتیانی امروز افتتاح می‌شود

وی با بیان اینکه طول مسیر پروژه به صورت رفت و برگشت ۱۴۰۰ متر است که ۵۳۰ متر آن تابلیه و به صورت رفت و برگشت است، افزود: احداث پل روی ۸۴ عدد شمع به قطر یک متر و با عمق میانگین ۲۵ متر است. هر پل دارای هشت ستون و در مجموع دارای ۱۶ ستون با ارتفاع شش تا هفت متر است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: مسیر پروژه دارای دو پل به صورت رفت و برگشت و هر پل دارای ۲۶۵ متر طول و عرضی معادل ۱۱ متر است، همچنین طرفین پل دارای پیاده‌رو و بین پل‌های احداثی نیز یک جزیره میانی به عنوان محل جانمایی دکل‌های برق فشار قوی، اجرا شده است.

پروژه تقاطع غیرهمسطح سعید کاظمی آشتیانی امروز افتتاح می‌شود

وی با بیان اینکه دیوارهای حائل بتنی در شرق و غرب مسیر پروژه در مجموع به میزان ۵۲ پارت است که هر پارت با طولی معادل ۱۲ متر به میزان ۶۲۴ متر با ارتفاع میانگین دو تا هفت متر اجرا شده است، گفت: مسیر روگذر دارای دو کوله در شرق و غرب مسیر است که هر کوله دارای ۱۰ شمع و در مجموع ۲۰ شمع با طولی معادل ۲۵ متر، عرضی معادل شش متر و ارتفاع میانگین ۶.۵ متر اجرا شده است.

کشاورزراد تصریح کرد: معارضان پروژه شامل جابه‌جایی لوله گاز، جابه‌جایی و نصب ۱۰ عدد از دکل‌های برق فشارقوی موجود در مسیر بود که باید جابه‌جا می‌شد و به‌علت شعاع مجازی که از دکل‌های برق باید حفظ شود، امکان حفاری بسیاری از شمع‌ها با تأخیر مواجه شد.

پروژه تقاطع غیرهمسطح سعید کاظمی آشتیانی امروز افتتاح می‌شود

وی خاطرنشان کرد: روشنایی پروژه تقاطع غیرهمسطح سعید کاظمی آشتیانی به‌وسیله ۳۶ عدد پایه نصب شده در دو طرف پل تأمین می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به احجام اصلی پروژه اظهار کرد: خاکبرداری و پی‌کنی ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، حفاری شمع‌ها ۱۹۷۵ متر، خاکریزی ۳۳ هزار و ۱۵ متر مکعب، آرماتوربندی ۱۷۴۴ تن، قالب‌بندی ۲۱ هزار و ۷۹۹ متر مربع و بتن‌ریزی ۱۲ هزار ۹۲۴ مترمکعب بوده است.

کد خبر 671361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.