توزیع ۳۵ هزار کارت هوشمند حمل‌ونقل در شهر اراک

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: تاکنون حدود ۳۵ هزار کارت هوشمند حمل‌ونقل اتوبوس در اراک توزیع شده است.

کریم عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تاکنون ۳۵ هزار کارت حمل‌ونقل هوشمند در باجه‌های شهرداری واقع در ابتدای خیابان شهید رجایی، میدان شورا و خیابان قائم‌مقام اراک توزیع شده است.

وی افزود: مبلغ صدور هر قطعه کارت ۱۰ هزار تومان است و شهروندان می‌توانند آن را به میزان دلخواه خود شارژ کنند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک خاطرنشان کرد: هر کارت شماره سریالی دارد که به واسطه آن می‌توان اطلاعات سفر افراد را در سامانه مهتا مشاهده کرد، افراد می‌توانند با نصب سامانه مهتا از کد یک‌بار مصرف QR، برای پرداخت کرایه خود استفاده کنند.

عبدی ادامه داد: طبق آماری که در سامانه مهتا ثبت شده است، حدود ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر از این کارت‌ها برای سفرهای درون‌شهری خود استفاده و حدود سه هزار نفر نیز با کد QR یک‌بار مصرف، کرایه سفر خود را به شکل هوشمند پرداخت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: باجه‌های شهرداری از ساعت ۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ آماده خدمت‌رسانی به مردم برای توزیع و شارژ کارت‌های هوشمند هستند، این روند تا آماده‌سازی دستگاه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و پس از آن این دستگاه‌ها در باجه قرار خواهد گرفت تا مسافران بتوانند نسبت به شارژ کارت‌های خود اقدام کنند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: امکانی در سامانه مهتا در نظر گرفته شده است که تا هفته آینده فعال خواهد شد و شهروندان می‌توانند با استفاده از آن از طریق این سامانه کارت خود را بدون مراجعه فیزیکی به باجه شارژ کنند.

عبدی افزود: در فاز بعدی این پروژه قصد داریم امکان پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی را فراهم کنیم و امیدواریم که این کار تا پایان سال اجرایی شود.

کد خبر 671356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.