«باغ نورانی گل رز» ناژوان دارای برچسب مدیریت مصرف انرژی است

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: پروژه‌هایی که به‌تازگی در ناژوان افتتاح شده، دارای برچسب مدیریت مصرف انرژی است و تجهیزاتی که در باغ نورانی گل رز استفاده شده، فوق کم‌مصرف است.

سیدمهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از اقدامات شاخص مدیریت شهری در این دوره، بهره‌برداری از باغ نورانی گل رز با هزینه ۱۲۹ میلیارد ریال بوده که در قالب فضای سبز و المان‌های نوری راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به مصرف انرژی باغ نورانی گل رز افزود: تجهیزاتی که در این باغ استفاده شده، فوق کم مصرف است و از تجهیزات ال‌ای‌دی بوده که مصرف فوق‌العاده کمی دارد.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه مصرف انرژی تمام باغ نورانی گل رز معادل تنها چند لامپ پرمصرف است، تصریح کرد: نورپردازی یکی از پرطرفدارترین ابزارهایی است که به‌وسیله آن می‌توان نشاط و شور خاصی به فضای شهری بخشید.

وی با تاکید بر طراحی دقیق و درست باغ نورانی گل رز از نظر مصرف کم انرژی افزود: مدیریت پارک جنگلی ناژوان به این منظور برای روشنایی این پارک، لامپ‌های کم‌مصرف را جایگزین لامپ‌های گازی کرده است.

حسینی ادامه داد: در این راستا موتورخانه‌های حرارتی و آب‌نماها نیز برای مصرف کمتر انرژی بهینه‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با افتتاح باغ نورانی گل رز، در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی و تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، مراسم کلنگ‌زنی یک نیروگاه ۷۵ کیلو واتی خورشیدی نیز انجام شد.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه پروژه‌های افتتاح شده در ناژوان اصفهان دارای برچسب مدیریت مصرف انرژی است، گفت: روشنایی محور جنوبی رودخانه زاینده‌رود در پارک ناژوان از لامپ‌های فوق کم‌مصرف است و پروژه بهینه‌سازی مصرف آب در تصفیه‌خانه باغ پرندگان نیز موجب شده است ماهانه حدود سه هزار متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شود.

وی خاطرنشان کرد: باغ نورانی گل رز تنها در ساعات مشخصی هنگام شب روشن می‌شود و شبانه‌روزی نیست.

به گزارش ایمنا، باغ نورانی گل رز به همت سازمان‌های زیباسازی و پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اجرا شده است تا فرصت تازه‌ای را برای تفریح خانوادگی در پارک جنگلی ناژوان فراهم کند.

کد خبر 671309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.