بهترین فرودگاه‌های پرتردد اروپا معرفی شد

طبق این رتبه‌بندی سالانه شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها، فرودگاه فیومیچینو در رم، فرودگاه بین‌المللی آتن در یونان، فرودگاه هلسینکی در فنلاند، فرودگاه لیناته در میلان، فرودگاه مادیرا در پرتغال و فرودگاه منورکا در اسپانیا بهترین فرودگاه‌های اروپا به لحاظ تردد مسافران در سال ۲۰۲۳ هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها پس از بررسی اعداد و ارقام سال ۲۰۱۹ بر اساس ترافیک مسافران فرودگاه‌های سراسر جهان، بهترین فرودگاه‌های اروپا در سال ۲۰۲۳ و برندگان جوایز بهترین فرودگاه‌ها را معرفی کرد. این جوایز مزایای برتر، دستاوردهای ممتاز و رهبری فکری را در طیف وسیعی از فعالیت‌های فرودگاهی با هر اندازه و مشخصه به رسمیت می‌شناسد که راه خوبی برای مقایسه تجربیات افراد با یکدیگر در زمینه مسافرت‌های هوایی و گذراندن زمانی است که آن‌ها در زمان انتظار در فرودگاه‌ها سپری می‌کنند.

طبق رتبه‌بندی سالانه شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها در سال ۲۰۲۳، بهترین فرودگاه‌های اروپا از نظر تردد مسافر، بزرگترین رده فرودگاهی در زمینه امکانات است که سالانه بیش از ۴۰ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. برنده این رده در سال ۲۰۲۳، فرودگاه «فیومیچینو» در رم معروف به فرودگاه لئوناردو داوینچی است که برای پنجمین بار طی شش سال گذشته به‌عنوان بهترین فرودگاه بزرگ اروپا معرفی شد. این فرودگاه نمونه‌ای از این است که چگونه سرمایه‌گذاری روی نوآوری و پایداری می‌تواند به کارایی و مهمان‌نوازی عالی تبدیل شود، چراکه فیومیچینو در واقع به‌واسطه تعهدش نسبت به نوآوری و ارائه راهکارهای پیشگامانه برای دستیابی به پایداری مورد ستایش قرار گرفته است.

بهترین فرودگاه‌های پرتردد اروپا معرفی شد

فرودگاه بین‌المللی آتن یونان در رتبه‌بندی سالانه شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها موفق به دریافت جایزه رده دوم یعنی جابه‌جایی ۲۵ تا ۴۰ میلیون مسافر در سال شد. پایداری در این فرودگاه یک نقطه قوت به‌شمار می‌رود. استراتژی ابتکاری «ROUTE 2025» با هدف چشمگیر صفر انتشار شدن تا سال ۲۰۲۵ و تولید انرژی در محل با استفاده از سیستم فتوولتائیک برای پوشش صد درصدی نیازهای برق فرودگاه از دیگر عوامل مؤثر در اکتساب رده دوم جایزه بهترین فرودگاه‌های شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها به‌شمار می‌رود.

در رده متوسط یعنی جابه‌جایی سالانه ۱۰ تا ۲۵ میلیون مسافر، فرودگاه هلسینکی فنلاند از نظر هیئت داوران بیشترین درخشش را داشت. این فرودگاه با ادغام موفقیت‌آمیز دو ترمینال در یک ترمینال واحد، انعطاف‌پذیری و کارایی عملیاتی خود را بهبود بخشیده است. فرودگاه ایتالیایی لینیت میلان با تعهد دستیابی به وضعیت کربن‌صفر شدن خالص تا سال ۲۰۳۰ نیز بهترین مکان را در رده جابه‌جایی پنج تا ۱۰ میلیون مسافر در طول سال به خود اختصاص داد. رویکرد مسافرمحور لینیت با تعهد به ارائه سفرهای بدون تأخیر و ایمن شبانه‌روزی با سرمایه‌گذاری روی راه‌حل‌های نوآورانه مانند سیستم‌های تشخیص انفجار برای تجهیزات چمدان کابین بسیار مورد توجه داوران شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها قرار داشت.

بهترین فرودگاه‌های پرتردد اروپا معرفی شد

در آخر نیز فرودگاه مادیرا در پرتغال و فرودگاه منورکا در اسپانیا موفق شدند در رده جابه‌جایی سالانه پنج میلیون مسافر به‌صورت اشتراکی موفق به دریافت جایزه بهترین فرودگاه شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها شوند که هر دو به‌واسطه به نمایش درآوردن عملکردهای استثنایی به‌ویژه در دوران بهبودی پس از همه‌گیری نظر داوران را به خود جلب کردند. از نظر نوآوری نیز فرودگاه مادیرا به‌دلیل ایجاد یک تیم مراقبت برای کمک به بهبود دسترسی و تجربه مسافران در فرودگاه مورد تحسین قرار گرفت.

کد خبر 671276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.